Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er probletet? Porter,internetten

Anbefalte innlegg

hallo.. jeg lurer på en ting, jeg prøver å connecte meg til steam dedicated server og jeg lager en server, jeg går på www.whatismyip.com og skriver inn ip adressa,men jeg finner ikke serveren.. men hvis jeg skriver inn den ip adressa jeg finner på start->cmd->ipconfig så kommer serveren opp (10.0.0.5) Når jeg connecter til den kommer jeg inn, men i consolen kommer det opp:

WARNING: UDP_OpenSocket: port: 27015 bind: WSAEADDRINUSE

NET Ports: server 27015, client 27005

Could not get TCP/IP address, TCP/IP disabled

Reason: WSAENOTSOCK

Connecting to 10.0.0.5:27015...

Connection accepted by 10.0.0.5:

hva er dette for noe??

Jeg har

-Online ADSL

-speedtouch 510 router

-har kobla 4 dataer til en switch på samme nett.. (har dette noe å si med?!?!)

Og hvorfor har alle dataene i huset mitt samme ip adresse? hvis jeg går inn på www.whatismyip.com på min data så får jeg opp samme ip adressa som er på pappa sin og søstra mi sin.. hvorfor er det sånn?

Takk på forhånd..

hilsen oppgitt 15 åring :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvorfor har alle dataene i huset mitt samme ip adresse? hvis jeg går inn på www.whatismyip.com på min data så får jeg opp samme ip adressa som er på pappa sin og søstra mi sin.. hvorfor er det sånn?

Fordi alle maskinene sitter bak en router som er en del av ADSL-modemet, Telenor deler bare ut en IP pr linje.

Lenke til kommentar

Fordi alle maskinene sitter bak en router som er en del av ADSL-modemet, Telenor deler bare ut en IP pr linje.

så jeg får ikke fiksa sånn at ruteren gir lik ip adresse til alle datamaskinene?

Lenke til kommentar

så jeg får ikke fiksa sånn at ruteren gir lik ip adresse til alle datamaskinene?

Maskinene må ha ulik IP bak routeren, ellers vil ingenting fungere.

Lenke til kommentar
hmm, men jeg får ny ipadresse hver gang jeg rebooter ruteren eller noe.. og det er for internetten for alle datamaskinene.. men kan jeg kjøpe ip adresse når jeg har Online ADSL? og hvor kan man kjøpe det ?

Nei, Online tilbyr ikke fast IP til private.

Lenke til kommentar
Du må kjøpe fast ip!

Hvorfor må han d? :hmm:

Cs funker jo uten at man har fast ip mot internett.. :p

EDIT:

Mulig jeg er litt treg, men jeg har fremdeles ikke skjønt problemet :p Er det at alle maskinene har samme ip opp mot I-net? :ermm: Det er jo strengt tatt ikke noe problem..

Endret av Z4rgo
Lenke til kommentar

sitter her nå med nesten nøyaktig samme problem...

Problemet: vi sitter bak et speedtouch modem og en ruter (PPPoE).

Det er en felles ip ut. f.eks. 85.165.114.241. Jeg, lurer hvertfall på hvordan jeg kan få en egen outside-ip... kan jeg redirecte en port på routeren slik at den kommer til min pc.. f.eks til cs server med ip'en over: 85.165.114.241:27015 (på routeren), sendes via routeren til min ip, port 27015; 10.0.0.4:27015...

eller web-server; 85.165.114.247:port f.eks. 85.165.114.247:18189 til å redirecte til min ip web-side port 80 (det er dette som er web-server eller?), 10.0.0.4:80.

B.M: Hjelp :p

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...