Barry White Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Hei, jeg har kanskje tenkt å bytte ut min Hyundai 19" CRT skjerm, ikke pga bildet, for det synes jeg er knall! Jeg gamer kanskje et par ganger i uka, kanskje mer, kanskje mindre, varierer. Altså ikke så mye! Men jeg vil ha muligheten. Hvordan er LCD i forhold til CRT på billedkvalitet? kontrast?Jeg ser at hw.no har testet en dell med 800:1 og 20ms. Er 20ms for mye? i følge testen vises etterslep ikke da...Hva tror dere? Tar i mot ALLE tips/råd Endret 17. september 2014 av Barry White Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg har bestillt den skjermen der og venter i spenning for og se om jeg merker noe etterslep... De som testet skjermen merket ikke noe Ettersom det jeg har skjønt er ikke MS allt og si. Og gleder meg til og få skjermen Har foresten samme CRT som deg.Og jeg vill ikke ha en så sinnsykt feit skjerm lengere. Bestillte i dag så det kan ta litt tid før jeg får den eller er dell raskere en 5-7 virkedager som det står på siden demmes ? Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 CRT TV vil gi litt skarpere og klarere enn det LCD vil men ikke at jeg ikke anbefaller LCD-TVer, tenker å kjøpe ne selv. CRT tver tar MYE mer plasse enn en LCD tv. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ikke for å lage krangel her, men har enda ikke sett en eneste CRT som har vært skarpere enn selv den billigste LCD. Men har heller ikke sett en LCD uten etterslep Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg sitter her på laptoppen og ser bort på CRT en min og den er mye mye mattere og uskarp Mye mye Gråere (dyster) en LCD ren mender da jeg , Vis du har en uskarp\klar LCD er det noe med instillingene tror jeg... Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kommer ikke til å gå over til LCD skjermer etter som jeg gamer så mye grunn til det at jeg kjører min spilling synkronisert altså FPS -> Hz ->Maxpackets->mus hz, alt på 125+...Det er på grunn at jeg vil ikke miste noen frames når jeg spiller multiplayer...Der henger LCD skjermer MYE etter... Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 hehe, si ifra når du får 19" da! personlig har jeg begynte å sikle på storebror 20".... Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kommer ikke til å gå over til LCD skjermer etter som jeg gamer så mye grunn til det at jeg kjører min spilling synkronisert altså FPS -> Hz ->Maxpackets->mus hz, alt på 125+...Det er på grunn at jeg vil ikke miste noen frames når jeg spiller multiplayer...Der henger LCD skjermer MYE etter... Vel.. verden hadde vært så mye enklere om folk ikke blandet FPS med Hz. Bruk Vsync off og du får den rare fysikken du leter etter i alle spill. Men det er lov å tro på gamle myter, for all del. 19" LCD er ikke noe jeg ville hatt, alt for store pixler. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kommer ikke til å gå over til LCD skjermer etter som jeg gamer så mye grunn til det at jeg kjører min spilling synkronisert altså FPS -> Hz ->Maxpackets->mus hz, alt på 125+...Det er på grunn at jeg vil ikke miste noen frames når jeg spiller multiplayer...Der henger LCD skjermer MYE etter... Vel.. verden hadde vært så mye enklere om folk ikke blandet FPS med Hz. Bruk Vsync off og du får den rare fysikken du leter etter i alle spill. Men det er lov å tro på gamle myter, for all del. 19" LCD er ikke noe jeg ville hatt, alt for store pixler. Hvorfor i alle verden skal ikke folk blande HZ på skjerm å fps? Lenke til kommentar
underground Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 hehe, si ifra når du får 19" da! personlig har jeg begynte å sikle på storebror 20".... Du må ikke sikle lenger enn til 28 april da. Tror det er så lenge tilbudet på 4890,- gjelder. Har selv bestillt denne. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvorfor i alle verden skal ikke folk blande HZ på skjerm å fps? For det Hz (dvs skjermens refreshrate) er konstant mens FPS (frames per second i spill) er ytterst variabelt. Tviler på det finnes hardware i dag som klarer rendre f.eks. HL2 i hastigheter konstant over 60fps i 1280x1024... Og har du vsync på blir det hakking Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Eh for å si det sånn da..Spiller RTCW der går fps på 125 og jeg har 125 konstant, dermed 125 på hz. Det er en grunn til at mange av "top" gamere spiller med 640 * 480 og 800 * 600. pga at de får hz å høyere fps med tweaks. Edit : sry skal ikke gå mer off topic Endret 15. april 2005 av xanth0s Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Neida.. Hvordan LCD er i spill er ikke direkte "offtopic" Men jeg klarer helt fint å spille Q3 (samme engine som RTCW) med 60Hz refresh og 125fps, og det er ultrasmooth! Kjører 1280x1024, men uten ekstrem FOV/kontrast/lys. Synes det er allright at spillene skal se bra ut (noe de ikke gjør i 640x480 ). Men jeg forstår meg fremdeles ikke på folk som skal ha seg 19" LCD Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Neida.. Hvordan LCD er i spill er ikke direkte "offtopic" Men jeg klarer helt fint å spille Q3 (samme engine som RTCW) med 60Hz refresh og 125fps, og det er ultrasmooth! Kjører 1280x1024, men uten ekstrem FOV/kontrast/lys. Synes det er allright at spillene skal se bra ut (noe de ikke gjør i 640x480 ). Men jeg forstår meg fremdeles ikke på folk som skal ha seg 19" LCD Det vil si at du mister 65 fps, noe som betyr at der du skyter er ikke målet ditt. Greit nok at 640*480 er styggt å spille med, med dette er "pro" gamere som gjør alt for å kunne skytte bedre, med min samsung 19" klarer jeg å spille 125-125-250-100 1024*768 -> Hz-fps-mus hz-maxpackets. For min skjerm crt støtter 135 hz på 1024*768 Men gaming er gaming Endret 15. april 2005 av xanth0s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå