mcgroven Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Det er en kjensgjerning at litt eldre gamere er fryktelig glad i å snakke om gamle dager, alt var så mye bedre da. Britiske Introversion har nå kommet med Darwinia - strategispill som lykkes veldig bra med å fange retroånden. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Darwinia er rett og slett eit genialt spel. artig at vi kan få noko anna ein bare dei standard spela som er på markede i dag. anbefaler alle å teste det. demo: http://www.darwinia.co.uk/downloads/index.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 utrolig artig spill! retrofølelsen på sitt beste! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hehe, minner om grafikken på Midwinter-spillene jeg pleide å spille på min trofaste gamle Amiga 500 for en 14-15 år siden. Sett oppløsningen til 320x240 så blir det enda mer retro. Dette spillet skal testes ut iallefall. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Karakter 8 av 10 på grafikk? Spillet er kanskje moro og originalt, men grafikken er ikke så god. Men spill som skiller seg ut er ofte litt bra... Lenke til kommentar
Radial Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Karakter 8 av 10 på grafikk? Spillet er kanskje moro og originalt, men grafikken er ikke så god. Enig.. det er noe her jeg går glipp av. Hva er det ved grafikken som fortjener slik begeistring, for jeg kan ikke se det av skjermbildene i alle fall.. Lenke til kommentar
eranro Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hmmm... Hva mener dere med at grafikken ikke er så god? Den passer jo perfekt til settingen i spillet, pixelen SKAL sees. (du kan faktisk i options velge om "uhyrene" skal sees med eller uten "pixel-effekt"). Ikke la deg skremme av skjermbildene. Unikt og moro spill. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hvis du spiller spillet forstår du at grafikken i dette spillet er unikt i forhold til dagens spill. Faktisk ganske vakkert! Lenke til kommentar
mcgroven Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Karakter 8 av 10 på grafikk? Spillet er kanskje moro og originalt, men grafikken er ikke så god. Enig.. det er noe her jeg går glipp av. Hva er det ved grafikken som fortjener slik begeistring, for jeg kan ikke se det av skjermbildene i alle fall.. Jeg hadde en mistanke om at denne kommentaren ville komme. Tror veldig mange misforstår begrepet "grafikk". Det er ikke slik at det utelukkende er hvor moderne og teknisk god den er som avgjør hvorvidt spillet er godt rent visuelt. Du må sette det hele i forhold til hva spillet forsøker å formidle. Som jeg skriver i omtalen er grafikken helt sentral for å kunne fange den såkalte retroånden i Darwinia, og den klarer det utmerket. Det hele er flott å se på, samtidig som kamera og menyene er svært funksjonelle. Grafikken skal være retro på en litt moderne måte, og det klarer Darwinia til karakteren 8/10. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Grafikken må også være slik at det ikke går utover spillet. Det er vel nettopp det den ikke gjør i dette tilfellet. Som gjør at grafikken faktisk er perfekt. Likevel om det kanskje ikke ser "naturlig" ut, så kan grafikken være god. Tviler du får inn dette på en Amiga. :-) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Som det står i artikkelen: Darwinia er et lite sjarmtroll, et karismatisk verk for spillveteraner og unge nysgjerrige. Ikke nødvendigvis alle vil falle for spillet. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jaja, dere har vel rett i det. Og som de sier, noen liker mora, andre liker dattera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg