Nysil Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Har bare ett lite spørsmål her... Hvilken virkning har på skjermen har Hz, altså, hva er forskjellen på om jegkjører 60,75 eller 80 Hz? Lenke til kommentar
eivtorg Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Det er iallefall mer behagelig å se på en skjerm som kjører 85 hz enn en med 60. Lenke til kommentar
void Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Kort forklart er antall Hz i skjerm/skjermkort sammenheng antall oppdateringer av bildet per sekund (antall ganger katodestrålen oppdaterer hver enkelt px på skjermen). Dersom du går fra 60 -> 80 Hz vil skjermbildet for ditt øye virke mer behaglig å se på, fordi bildet blir tegnet på nytt oftere. Dersom du har muligheten så kjør gjerne 85 el. høyere. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 det eneste som er fjellen er hvor mange ganger den oppdaterer seg i sekundet under 75HZ så skall et meneske øye se att bildet blinker lit dette kan gjøre at noen blir svimmel eller ikke klarer å holde på med noe ved dene oppdateringen. Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 Ok Har dette noe å si på ytelsen på maskinen generellt? Bruker mer ressurser og slikt? Jeg har nemmelig kjørt på 60 Hz.. [ Denne Melding var redigert av: Nysil på 2002-07-05 12:45 ] Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Det skal ikke ha noen invirkning på 3Dmark score, spill ytelse og sånt generelt nei... det kan føles som spill "hakker" litt ved 60hz, men det er rent sagt innbilling, men det er MEGET mer behagelig ved 85Hz....og over seff... Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 Takker for svara gutta! Lærte jeg noe nytt i dag også! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Har du en 19" skjerm og kan kjøre litt høye oppløsinger (1280*768 og feks 1600*1200) og setter så skjermen på 60 hrz så kan du se at hele bildet rister litt i hjørnene. Blir i hvert fall slik på min billigskjerm. Dette gjelder på crt skjermer (vanlige), mens på flatskjermer benytter en annen teknologi der hrz ikke teller på samme måte. Min flatskjerm kjører på 60 hrz og har et mye bedre bilde en crt skjermen ved siden av som har 85 hrz. Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 En lcd-skjerm ville ikke ha flimra om den gikk på 20hz en gang... Grunnen til at en crt-skjerm flimrer er at fosforbelegget som ligger inni skjermen er "selvlysende" en viss tid. Hvis oppdateringsfrekvensen blir så treg at lysstyrken på fosforbelegget avtar innen den blir ladet opp igjen av elektrokanonen vil det oppleves som flimmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå