diss Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Sitter og prøver å veie for og imot på disse to psuene: Enermax Coolergiant 600w og OCZ Powerstream 520w Jeg har hatt en slik OCZ powerstream 520w i 4 måneder nå, men den døde plutselig her om dagen. Butikken hvor jeg kjøpte den har tatt den i retur og tilbudt meg en ny, eller å betale mellomlegg og få en annen PSU. Jeg er jo fornøyd med OCZen, men de individuelle rail-justerings mulighetene har jeg aldri brukt, og den har jo ikke doble rails på 12V, slik som Enermaxen har.. Derimot var OCZen temmelig stillegående, noe som jeg ikke vet om Enermaxen er.. Noen som kan gi noen anbefalinger? Endret 12. april 2005 av diss Lenke til kommentar
diss Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Arg... Man blir litt oppgitt, når man har så mye fint å velge mellom.. Har i det siste sett på Thermalt Silent Purepower 680w psuen, og den ser unektelig imponerende ut. Ser man bort fra oppgitte watt, og heller på oppgitte ampere på hver rail og det faktum at den har 3 stk 12V railer, og anmeldelsene den har fått, så ser den ut som en verdig konkurrent til OCZ og Enermax.. Men, jeg har ikke særlig greie på dette... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Tja jeg har selv en OCZ 520W, så jeg anbefaler jo denne. Lenke til kommentar
diss Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Jo.. Men skal jeg være "gnien" på det, så liker jeg ikke det grønne led lyset som er i viften, og reguleringsmulighetene på hver rail har jeg aldri hatt bruk for. Led lampene på baksiden er sikkert greie å ha for overvåkingen sin del, men det er akkurat det, de er på baksiden, og det er sjelden jeg ser bak dit.. Dessuten har den bare 1 stk 12V rail, og den skulle gjerne hatt flere s-ata kontakter. Det er iallefall erfaringene mine med den. edit: skriveleif Endret 14. april 2005 av diss Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Vil ikke anbefale det thermaltake PSUen, har veldig dårlige erfarringer med tt, den jeg hadde leverte rippelspenning. Lenke til kommentar
diss Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Vil ikke anbefale det thermaltake PSUen, har veldig dårlige erfarringer med tt, den jeg hadde leverte rippelspenning. Ok.. Da faller det på OCZ og Enermax. OCZen jeg hadde tok jo kvelden, men alt ordner seg likevel fordi OCZ har 5 års garanti, det betyr jo også litt. Det grønne lyset er jo toppers, men WAF faktoren blir dertil redusert.. Jeg merker at OCZ har høyere ampere på 5v railen (40 ampere mot enermax sine 34 ampere). Derimot har enermax høyere ampere på 3.3v railen (med 34 ampere mot OCZ sine 28 amp), hvilke praktiske betydninger har egentlig dette? Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 det har ikke så mye å si i an vanlig pc. har flere enermax psu'er, en kompiss har ocz og jeg bruker nå en f/s psu... det er ikke så mye forskjell egentli, enermax bråker mer en ocz og f/s men det er nesten ikke merkbart... enermax er også ofte litt under 12v på 12v railen men de holder ellers en vanvittig høy kvalitet å tåler juling som bare det... vill tro at enermax har en høyere standard på kvalitet en ocz, men det er som sagt marginalt alt sammen... p.s. det var bare enermax psu'ene som tålte å bli lastet med 226watt's peltieren:) (lav spenning på 12v kan være relatert med den vanvitige lasten fra tec, kablene smeltet:P) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå