Gå til innhold

Problemer med Aopen kabinett!?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en selvbygd maskin med ett Abit HK, XP1600 og HQ45 Aopen kabinett. Maskinen har fungert utmerket i ca 6mnd nå, men når jeg skulle fyre den opp her om dagen var det plutselig helt dødt. Ingen LED'er lyser viften går ikke. Det ser ut som om maskinen ikke får strøm i det hele tatt.

Er litt usikker på hvordan jeg skal begynne å feilsøke for å finne roten til ondet, noen som har noen ideer eller har vært borti lignende før? Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jajja

her e igrunn ei sjekkliste ej ville ha brukt:

-Kablar (spesielt strømkabelen ej tenke på da)

-PSU (strømforsyning)(om den funka eller ikje..)

-hovedkort CPU osv..

d høres mest ut som om d e PSUen so he røke me dej..

prøv å få tak i ei ny ei og test den..

-Kim-

Lenke til kommentar

Om det har vore lyn og torden osv. kan det hende at strømforsyninga di har gått under.

Det jeg ville ha sjekket først var evt. denne når maskinen ikke reagerer i det hele tatt.

Om du har litt datakyndighet så kan du skifte denne selv. Stikk innom en databutikk og be om å få kjøpe en og evt om du kan levere den tilbake i samme stand om det ikke var denne det var noe galt med.

Skrur du ikke data selv så er det litt vanskelig å starte å finne feil på en data som ikke får strøm.

Det er ikke store problemet å skifte strømforsyning.

Alle kontaktene går bare på en vei og passer kun bestemte plasser. Bare legg merke til hvordan det er når du åpner data´n så går det greit.

En ny strømforsyning koster fra 400 kroner og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...