Gå til innhold

Hva slags opptaksenhet bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hepp :w00t:

 

Jeg har to bulletcams (www.onbike.tv) som jeg bruker i bil og på motorsykkel. I dag bruker jeg et Sony DV-kamera som opptaksenhet. Det er et MV600i med AV-inn. Ulempen er at jeg må ha fjernkontrollen fremme for å starte og stoppe opptak, siden mitt kamera ikke har LANC. I bil går det greit, men på motorsykkel lar det seg ikke gjøre. I begynnelsen av mai skal jeg montere videosystemet i en rallybil, og der kan man ikke fjase rundt med en løs fjernkontroll.

 

Jeg har en løs start-/stoppknapp med LANC-protokoll, så nå mangler jeg bare en opptaksenheten.

 

Hva bør jeg kjøpe? Finnes det opptaksenheter med DV-format som ikke har optikk, men med skjerm? Med hensyn til plassen på en motorsykkel, bør enheten være så liten som overhode mulig.

 

Jeg heter ikke Onkel Skrue, så den bør ikke koste mer enn en kvart pengebinge.

 

Veldig takknemlig for svar :yes:

 

Her er link til en testfilming med bulletcam:

Volvo Original rallybil

Jeg sjekket ikke vinkelen, så horisonten er litt på trynet.

Endret av kyrregutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Takk for masse nyttig info.

 

Jeg kjøpte akkurat nytt DV-kamera; Sony DCRHC42E. Oh-wiii! :!:

 

5.690 på www.elkjop.no.

 

"Meget kompakt og betjeningsvennlig Mini DV Handycam med 1 megapiksel CCD, 2,7" Widescreen Hybrid LCD Touch skjerm, ekstra Start/Stopp og zoom knapp på LCD rammen, Carl Zeiss optikk, DV/Analog inn/ut, infoLithium batteri og mulighet for bruk av Memory Stick DUO til å lagre stillbilder. Leveres med Handycam Station og fjernkontroll."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...