Gå til innhold

Ser dette bra ut?

Anbefalte innlegg

INTEL CPU Intel Pentium 4 S-478 2.266GHz 533MHz

+ 1 stk 512 MB Corsair XMS3200 Cas 2.5 m/heatsink

MICROSTAR Mainboard S-478 Intel 845G ATX

MICROSTAR VGA-Card Geforce 4 TI4600 128MB AGP

CREATIVE Soundcard SB Live! Player 5.1 Bulk

CHIEFTEC Case Midi ATX Tower Black 340W W/Door

MICROSTAR Mainboard S-478 Intel 845G ATX

WD Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB

SAMSUNG Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" Internal

SAMSUNG DVD-ROM 16X/48X ATAPI Internal Retail

PLEXTOR CD-RW 40X/12X/40X ATAPI Internal Black

Jeg har tenkt å overklokke. Er det da smart å bruke 533MHz versjonen av P4? Vurderer også Vapochill eller en vannkjølt type. Jeg skjønner at det kanskje ikke er verdt pengene(Vapochill), men det er jo kult å mekke på PC'n. Kommer Vapochillkabinettet til å støtte fremtidige Hovedkortformater hvis det kjem i nærmeste fremtid.

Er åpen for forslag og forbedringer.

Takk,

SmyGen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det hjeller vapochill så er det noen ulemper som jeg selv ikke var klar over førjeg kjøote min. Transport er et problem. DEn må stå oppreist hele tiden. Ligger den lenge på siden må den stå 1 døgn oppreist før du kan bruke den, det re fordi gassen og oljen i kabinettet blander seg. Den er tung og fra med på lan. Det anbefales under transport at den står 1 time før man kobler den opp. Samme greia men da har ikke oljen og gassen blanda seg så veldig mye. kal du på lan er den også tung, men et chiftec fulltower med vannkjøling veier sansynligvis rundt det samme. Cas2 minne er vel bedre. Disse kan klokket en del høyere. så en test der dem hadde fått den opp over 200 MHz (400 DDR).

Lenke til kommentar

Angående RAM'en så kan XMS 3200 kjøre CAS 2 på samme hastighet som XMS 3000, men XMS 3200 kan kjøre enda høyere hastigheter.

XMS 3200 er også en bedre overklokker i følge forskjelle tester rundt omkring i verden.

Prisforskjellen er uansett så liten at når du først går for 1.klasse ram kan du like gjerne legge i den lille krona eller to som er forskjellen. (hvertfall i følge mitt snart-kommer-budsjett :grin: )

Siden du skal overklokke, hold deg med XMS 3200!

Quote:

Den 2002-07-05 12:37, Bøgge Bakken skrev:

Cas2 minne er vel bedre. Disse kan klokket en del høyere. så en test der dem hadde fått den opp over 200 MHz (400 DDR).

Så en test hvor de hadde fått XMS 3200 til 245 MHz

(490 DDR) :grin: ... Husker desverre ikke siden slik at jeg kan bevise påstanden min.. Du får bare stole på mitt ord :razz: !!

Angående resten av maskinen så ser alt veldig bra ut.. Kanskje du vil vurdere et Fulltower.

Chieftec Big Tower Blå M/dør koster bare 950,- på Komplett

Kainn æ få lån'nn når du dra boirt i hælga(ne) *hikk* :grin: :grin:

God spilling (og tapping av k0nt0 :grin: )

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-07-05 13:29 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-07-05 13:30 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...