Gå til innhold

Konica Minolta Z3 - byggekvalitet?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tak i et flunkende nytt Konica Minolta Z3. Når jeg pakket det ut og kikket på det merket jeg meg to ting som jeg gjerne vil ha tilbakemelding på fra andre eiere av denne kameramodellen.

1) Når jeg skrur kameraet på kommer det en noe skranglete/skrapende lyd når objektivet forlenges ut. Det høres ikke direkte ut som om det er noe feil, men ganske støyende, merkelig lyd i forhold til andre super-zoom jeg har testet ut. F eks Panasonic sine. Zoom inn og ut er stille og fin.

2) Fireveis kontrolleren på baksiden er ganske upresis, nesten slarkete påmontert.

Er det rett og slett slik kvaliteten er på denne kameramodellen, eller er det sannsynlig at jeg har fått en mandagsmodell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke så godt til akkurat denne modellen, men har en oppfatning av at Panasonic sine superzoomkamera er av en meget god byggekvalitet, og ville heller gått for Panasonic enn Konica Minolta. Z1, som begynner å dra på årene, minnes jeg virket veldig slarkete og dårlig bygget. Får håpe pengene de har spart på byggekvaliteten er lagt inn i bildekvalitet i stedet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde inntil nylig Z2'en (se egen tråd litt lenger ned), og den er jo nesten identisk med Z3'en. Var egentlig fornøyd med konstruksjonen, uten at det er noen ekspert uttalelse. Merket i allefall ikke noe til de problemene du nevner.

Men om jeg ikke husker alt for mye feil så påpekte bladet Digital foto i sin test av Z2'en nettopp det du skriver under punkt 1.

Det du skriver under punkt 2 ville jeg nok ha reklamert på. Det var i allefall ikke noe som virket slarkete montert på mitt kamera

Lykke til med bruken av kameraet, du vil nok ikke bli misfornøyd :thumbup: !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...