tinjara Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hei, Jeg holder på bygge en litt spesiell pc basert på et PowerPc Pegasos 2 hovedkort. Problemet mitt er at dette hovedkortet er litt sært og særlig når det gjelder AGP-porten. AGP-porten til Pegasos 2 er en 3,3V versjon (AGP 1x - 2x standard, tror jeg) og ser slik ut : _ |___________________ |'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| |'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| |___________________| | |___|_______| i motsetning til en "vanlig" AGP-port i dag (AGP 8x) som er 1,5V og ser slik ut : _ |___________________ |'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| |'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| |___________________| | |_______|___| På grunn av denne AGP-porten er det ikke så mange grafikk-kort som passer til pc'n min. Men jeg vet at et gammelt Radeon 7000 / 9000 / 9200 ville passe. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne et slikt kort ? Noen som kanskje vet om noen gode brukhandler i pc-tilbehør ? (på nett eller butikk) Jeg har prøvd finn.no og zett.no, men uten hell foreløpig. Jeg vet at f.eks komplett.no selger fremdeles 7000 og 9250 kort, men jeg har ikke klart å finne ut om de kortene har den riktige AGP størrelsen. Er det noen som har kjøpt et av disse kortene nylig og kan bekrefte de har 3,3V AGP (1x-2x) ? Selv så tviler jeg litt på det, for skal de ha noe sjans om å selge kortene sine så må jo kortene ha den AGP standarden som er mest vanlig på hovedkortene i dag, og det er AGP 8x (1,5V) ... Jeg håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Kjenner du noen IT-ansvarlige i en bedrift? Kanskje de har noe gammelt liggende som du kan bruke. Stilige tegninger forresten Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Mener Geforce4 ti-serien godtar både 3.3v og 1.5v, disse kortene leverer middels god ytelse til en billig penge. Kortene selges ikke lengere, tror jeg (i så fall er de veldig dyre), men fant et demovare-kort på komplett.no EDIT: Har lest at forholdet mellom agp x2-8 og spenninger ikke behøver å påvirke hverandre. Man kan også se at geforce4 ti-serien godtar både 3.3v og 1.5v, ved at det er to hakk i "agp-pinnene" på selve kortet: _ |___________________ |'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| |'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''| |___________________| | |___|___|___| Endret 12. april 2005 av Mysil2 Lenke til kommentar
tinjara Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Jeg skal skjekke ut det GeForce4 kortet - det kan hende det er løsningen. Takk for hjelpen Endret 12. april 2005 av tinjara Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html Lenke til kommentar
tinjara Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Veldig interessant link, jeg skjønner nå at jeg har et skikkelig ukompatibelt hovedkort som bare aksepterer AGP 3,3V ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå