Pixi Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Lurer på et par finske ord: Noen som vet hva Velkommen er på finsk? Og et annet ord: Hva betyr dette ordet på norsk: Kirra(vet ikke hvordan det skrives) Ordet er mye brukt i rally... Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Google: Det er flere måter å si "Velkommen" på på finsk, men det ser ut til at det mest vanlige er "Mieluinen". Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Velkommen betyder " tervetuloa " Kirra aner jeg ikke, er intet vanlig finsk ord. Mvh en Finne Endret 12. april 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 ...er det ikke bare å henge på et "lainen" i hytt og pine da? (jfr Pondus...) T'Weed Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 ...er det ikke bare å henge på et "lainen" i hytt og pine da? (jfr Pondus...) T'Weed Hehe ! Når man sier f.eks. Suomi som betyder Finland så blir en finne suomalainen ja.. Men -lainen kan man ikke hive på hvor som helst. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Husker et ord jeg lærte av en finne for lenge siden..Voi paska var det. Husker ikke hva det var, men noe snedig var d Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Husker et ord jeg lærte av en finne for lenge siden..Voi paska var det. Husker ikke hva det var, men noe snedig var d Å shit = Voi paska.... Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Perkulè (elns) betyr f***. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Perkele betyr f***. Korrigert nå... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Hølken kølken - skål Malianni - skål Hyve - skål Koskenkorva - sprit Jeg har vært på bryllup i Finnland Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Hølken kølken - skålMalianni - skål Hyve - skål Koskenkorva - sprit Jeg har vært på bryllup i Finnland :!: Yeah ! I can see it.... Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Koskenkorva - sprit Når du er inne på det, er det ikke en (gudd ) sprit som selges i Norge som kalles Korskenkorva? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Koskenkorva - sprit Når du er inne på det, er det ikke en (gudd ) sprit som selges i Norge som kalles Korskenkorva? Jepp, gjett hvor den er lagd da Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Koskenkorva - sprit Når du er inne på det, er det ikke en (gudd ) sprit som selges i Norge som kalles Korskenkorva? Jepp, gjett hvor den er lagd da *Lure* Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Ei saa peittää Endret 12. april 2005 av M4rTiN Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 Ei saa peittää Har du sett mange (panel)ovner eller ? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 betyr ikke Kippis også skål? Hva ville du sagt hvis du skulle si "faen ta deg" på finsk? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 betyr ikke Kippis også skål? Hva ville du sagt hvis du skulle si "faen ta deg" på finsk? Kippis betyr skål ja! Jeg er ikke så sikker på hyve som jeg skrev lenger opp, lærte nemmlig 3 skål ord når jeg var der så det er mulig at jeg har forvekslet de to, eller så er alle 4 skål-ord... Lenke til kommentar
joku Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 kippis betyr skål ja. Men hyve skrivers hyvä og det betyr bra. (jeg er finsk så jeg vet). Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. april 2005 Rapporter Del Skrevet 12. april 2005 kippis betyr skål ja.Men hyve skrivers hyvä og det betyr bra. (jeg er finsk så jeg vet). Slik var det ja Viste at det var noe som ikke stemte da jeg skrev det første innlegget, men jeg synes det er bra så tatt i betraktning at det er 2-3 år siden jeg var der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå