Knutgrus Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Driver å leser litt på php.net og kom til slutt over dette, men jeg får det ikke til! Kode: <html><head><title>My Guestbook</title></head> <body> <h1>Welcome to my Guestbook</h1> <h2>Please write me a little note below</h2> <form action="<?echo $PHP_SELF?>" method="POST"> <textarea cols=40 rows=5 name=note wrap=virtual></textarea> <input type=submit value=" Send it "> </form> <?if(isset($note)) { $fp = fopen("/tmp/notes.txt","a"); fputs($fp,nl2br($note).'<br>'); fclose($fp); } ?><h2>The entries so far:</h2> <? @ReadFile("/tmp/notes.txt") ?> </body></html> (For de som synes det er lettere å se bilde med farge): Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hva er problemet? Og hva har notisblokk med saken å gjøre? PS! Signaturen din er for stor.. max 4 linjer. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg ønsker at besøkende på siden min kan skrive inn en liten notis. Har område på B-One men får nesten ikke noe som har med php å gjøre... Prøvde også å sette inn en enkel teller, men dette skar seg også. Lenke til kommentar
toss Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 får du ut en feilmelding? i så fall hjelper det veldig å poste den.. kan du si mer om hva som skjerer seg? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Det kommer ingen feilmelding eller noe. Kommer opp en tekstboks (slik den skal være), en "send" knapp (slik den skal være). Men når jeg skal sende, åpnes samme side på ny. (Noe a la det som er på Denne. Jeg kan ingenting om PHP egentlig. Har hatt litt java, men husker knapt det så... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Du sier du har lest litt her, vel du har ikke fått med deg en ting som register_globals hvor har du $note fra? denne får aldri noen verdi og følgelig vil aldri gi sann i isset() se på predefined variables i phpmanualen, http://no2.php.net spesielt intersesant for deg er $_POST og $_GET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå