Gå til innhold

pc til ca.4500,- er dette oppsettet bra?

Anbefalte innlegg

har nå satt sammen en pc som skal brukes som en familie pc og

ingen spesielt krevende oppgaver eller spill. Kan dette være noe å satse på

eller burde jeg velge noe annet??

AMD Sempron 2600+ 1.6GHz Socket 754, 128KB, BOXED m/vifte 631,- pcutstyr.no

MSI K8T NEO-V, K8T800, Socket-754, ATX SATA Raid/ATA, LAN, DDR400, Lyd, AGP8x 546,- pcutstyr.no

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) 416,- pcutstyr.no

Sapphire Radeon 9250, 128MB DDR, 64bit AGP8X, ATI 9250,TV-Out/DVI-I,Lite-Retail 354 pcutstyr

AOPEN 50.96506.001 24-Pin To 20-Pin Connector 44,- psdata

AOPEN 91.97020.A80 Case Midi ATX Tower 300W Black (QF50A) Front-USB/Audio CAG1.1 LGA775 469,- psdata

NEC 50027504 DVD Recorder ND-3520A 16X Black Dual Layer DVD R/RW Bulk 475,-

Sony MPF 920-Z - diskstasjon 92,- pcutstyr

Keytronic multimedia tastatur PS/2 127,- pcutstyr

Keytronic optisk mus 107,- pcutstyr

Samsung 17" CRT skjerm 695,- elkjop

+ca350,- 80GB IDE harddisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir vel billigere om du kjøper tingene du skal ha ifra nettet fra en butikk.. Ikke psdata og pcutstyr. Regner med at prisforskjellen ikke blir større en dobbel porto.

Er ikke så lett å finne alt jeg vil ha fra bare en nettbutikk, men er fullt klar over at

det hadde vært det beste;)

Lenke til kommentar

Når jeg skulle bygge en familiepc som skulle brukes til surfing, litt skriving og lekser samt litt "kontorarbeid" hjemme valgte jeg en ASUS Pundit barebone. da fikk jeg ett lite hendig kabinett, en cpu, 512mb minne, dvdskriver/leser, en 80gb disk og trådløst mus/tast til nesten 4000,-. det falt i smak her hjemme. og guffe er det nok av til de oppgavene. helt greit til mine barns spill og (sims og slikt).

Lenke til kommentar
Når jeg skulle bygge en familiepc som skulle brukes til surfing, litt skriving og lekser samt litt "kontorarbeid" hjemme valgte jeg en ASUS Pundit barebone. da fikk jeg ett lite hendig kabinett, en cpu, 512mb minne, dvdskriver/leser, en 80gb disk og trådløst mus/tast til nesten 4000,-. det falt i smak her hjemme. og guffe er det nok av til de oppgavene. helt greit til mine barns spill og (sims og slikt).

hvor selger de denne?

eneste svakheten med dette er vel kanskje at det ikke er så lett å

oppgradere hvis man skulle ønske det etterhvert?

Lenke til kommentar

hvor selger de denne?

eneste svakheten med dette er vel kanskje at det ikke er så lett å

oppgradere hvis man skulle ønske det etterhvert?

det er deler jeg satte sammen fra komplett. skjermkortet er ett ati 9100 (som tilsvarer det du har valgt). men maskinen er liten 9cm høy, 27cm bred og 37 cm dyp. og den er sølvfarget. du har alle tilkoblinger m.v. i front, multikort-leser(minnekort til kamera), audio, usb og firewire. og den er stille..

Lenke til kommentar

jeg valgte å gå for en celeronD 2,66, 512mb kingston Value minne, en samsung 80gb disk, en NEC 3520 dvdskriver/leser og microsoft trådløs mus/tastatur. det spiller som bare det hos oss og det er en fornuftig familieløsning. lite plass tar det og så kona mi hadde ikke noe pes med at vi hadde den i stua ettersom den ikke ser ut som en tradisjonell grå pc.

Lenke til kommentar
jeg valgte å gå for en celeronD 2,66, 512mb kingston Value minne, en samsung 80gb disk, en NEC 3520 dvdskriver/leser og microsoft trådløs mus/tastatur. det spiller som bare det hos oss og det er en fornuftig familieløsning. lite plass tar det og så kona mi hadde ikke noe pes med at vi hadde den i stua ettersom den ikke ser ut som en tradisjonell grå pc.

Så både nettverkskort og skjermkort er integrert på hovedkortet som allerede er

installert i kabinetet??

Må da dvd brenneren bli stående på høykant?

Er det laget plass til diskett stasjon?

Lenke til kommentar

Hei!

Her er et enkelt oppsett jeg satte opp for en kamerat; "Espens prosjekt". Merk at hovedkort har integrert grafikk og at det er et PCI-E spor også.

Dette tror jeg være et greit utgangspunkt for vurdering, - og, PCutstyr har alle delene.

Lykke til med bygging!

Torfinn

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Så både nettverkskort og skjermkort er integrert på hovedkortet som allerede er

installert i kabinetet??

Må da dvd brenneren bli stående på høykant?

Er det laget plass til diskett stasjon?

du kan legge kabinettet ned. nei, desverre, det er ikke plass til diskettstasjon..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...