Gå til innhold

Trenger hjelp/råd til å overklokke PCen

Anbefalte innlegg

Har lyst til clocke pc så mye jeg kan jeg gi meg råd a:D

ikke fortell det så vanskelig:P

så jeg får best og mest ut av det jeg har:D

Amd 3200+ (A)

Asus A7N8X-E Deluxe Socket A

Gainward Fx 5900xt

TwinMOS PC3200 1024MB Dual Pack Kit CL2.5

3 harddisker 120

Thermaltake Xaser

Thermaltake Big Water Vannkjøling Kit

Chieftec 360 watt:P

#Topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg ville godt inn på bios og trikset og mikset litt jeg, kan stille på det meste der :yes: 

Kan jo klokke opp skjerkortet ditt og men vet ikke hva du har lyst til jeg?

Smart å bare stille på ting du ikke vet hva er.. :nei:

Det du gjør er:

Gå inn i BIOS.

Finn frem til CPU extrenal freqency (elns)

Der er FSB, og den skal stå på 200. Du kan prøve å sette den til 210. Vis den er stabil da, så stiller du mer opp. Ikke mer enn 5 Mhz om gangen. Blir den ustabil stiller du opp vCore, volten til CPU'en. Ikke gå over 1.75 på vCore. Ett og ett hakk opp på vCore.

Edit: jeg tviler litt på at minne ditt kan klokkes så mye. Så da kan du stille på minne divider. På ASUS kort står den i % om jeg ikke husker feil. 100% 83% 80% osv. Prøv å sett den til 83% vis den ikke blir stabil når den får vCore.

Endret av BaX
Lenke til kommentar
Edit: jeg tviler litt på at minne ditt kan klokkes så mye. Så da kan du stille på minne divider. På ASUS kort står den i % om jeg ikke husker feil. 100% 83% 80% osv. Prøv å sett den til 83% vis den ikke blir stabil når den får vCore.

Nei, dette gjelder ikke for nForce2-plattformer - her må minnet for all del kjøres synkront med FSB. Det betyr at hvis CPUen er låst, har man et lite problem når man skal overklokke, fordi man er helt avhengig av at minnet klarer å henge med FSBen.

Hvis CPUen har åpen multi, ser ting selvsagt mye bedre ut. Da kan man kjøre FSB/minne så fort man kan, og deretter justere CPUen ganske uavhengig av andre komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...