Kjellis Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Internettforbindelsen forsvant i dag, ringte Telenor og etter 30min på telefon fikk vi ordna nett tilkoblingen igjen. Måtte logge oss på modemet og forandre noen innstillinger der. Før jeg koblet på trådløs-routeren min igjen, måtte jeg passe på å "stille routeren som modem", og ikke som router. Noen som vet hva hanmener og hvordan jeg gjør dette? mvh Kjellis Endret 12. april 2005 av Kjellis Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Først bør du oppgi navnet og typen til boxen din... Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Først bør du oppgi navnet og typen til boxen din... D-link DI-624 rev.C Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Det han mente var vel at du må sette modemet fra Telenor i "bridge-mode" og ikke bruke router-funksjonen på dette. Du finner veiledning for dit modem her. Endret 12. april 2005 av Texas Stovner Lenke til kommentar
Qwem Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Alternativt, hvis du har ruter-modem ifra telenor, dvs nyeste Thomson Speedtouch 510i sendt ut etter ca mars 2004, eller Topcom Xplorer 871bt, så kan du bare sette opp d-linken din til og bruke dynamisk ip. Det er like greit. Iallefall så lenge du ikke skal ha noe portforwarding og slikt. Skal du ha portforwarding, så er dette ofte enklest ved og sette opp modemet ifra telenor i bridge-modus, som forklart ovenfor. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Alternativt, hvis du har ruter-modem ifra telenor, dvs nyeste Thomson Speedtouch 510i sendt ut etter ca mars 2004, eller Topcom Xplorer 871bt, så kan du bare sette opp d-linken din til og bruke dynamisk ip. Det er like greit. Iallefall så lenge du ikke skal ha noe portforwarding og slikt. Skal du ha portforwarding, så er dette ofte enklest ved og sette opp modemet ifra telenor i bridge-modus, som forklart ovenfor. Den er allerede innstilt på dynamisk ip! Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Det han mente var vel at du må sette modemet fra Telenor i "bridge-mode" og ikke bruke router-funksjonen på dette. Du finner veiledning for dit modem her. Takk for veiledningslinken du oppgav. Han mente å gjøre om routeren til et vanlig ADSL-modem, altså sette den i bridgemode. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Prøv å stil modem i "bridge-modus" Sett D-link til PPPoE med brukernavn og passord. Aktiver DHCP på D-link. Edit : Du fant ut av det ser jeg. Endret 12. april 2005 av Texas Stovner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå