saab Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg skal kjøpe et Canon 350D med 18-55 objektiv - men jeg har to eldre Sigma objektiver som er til et eldre Canon Eos 1000 (?) - 35-70 og 70-210. Objektivene er sikkert 10 år gamle - er det noe sjans at jeg kan bruke disse på den nye kameraet ? Tore ML Lenke til kommentar
olemm Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Kanskje. Hvis de er 10 år gamle er det mulig at de må oppdateres hos Sigma. Det *burde* være en smal sak. I teorien i det minste... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Det koster imidlertid en del, og det kan lønne seg å kjøpe ett nytt objektiv fra f.eks 55-200 i stedet. Du kan jo prøve objektivene først, men selv om de virker første gangen, vil ikke det si at de vil virke hele tiden og på forskjellige innstillinger. Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg skal kjøpe et Canon 350D med 18-55 objektiv - men jeg har to eldre Sigma objektiver som er til et eldre Canon Eos 1000 (?) - 35-70 og 70-210. Objektivene er sikkert 10 år gamle - er det noe sjans at jeg kan bruke disse på den nye kameraet ? Tore ML Under normale omstendigheter skal du kunne bruke disse objektivene. Det som blir ment her er at Sigma ikke alltid har vært like heldig med softw. i sine objektiver, og at du derfor må sende de til oppgradering for å kunne bruke de. Men du bør satse på at de kan brukes og ta deg gjerne en tur i en foto butikk og sjekk om de fungerer Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Men du bør satse på at de kan brukes og ta deg gjerne en tur i en foto butikk og sjekk om de fungerer Da er han jo egentlig moralsk forpliktet til å kjøpe det i en butikk også, og ikke på nettet. Men nå sparer man vel ikke så mange kronene på å kjøpe det på nettet fremfor i butikk at det oppveier for ulempene med å kjøpe på nettet lenger heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå