z00l Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hei !!! Kjøpt meg ny datamaskin som kom i går. Fikk satt sammen maskinen, og bootet opp. Endret instillingene i bios slik jeg ville ha dem, og etter det ble maskinen ufattelig ustabil. Alt fra at den ikke klarte å boote i det hele tatt til at bildet låste seg i bios etc. Hovedkortet mitt er et MSI K8N Neo4 Platinum nForce4 Ultra Minne mitt er 4x 512 MB DDR-400, PC-3200, Twinmos Twister CL 2. Etter å ha feilsøkt en masse, fant jeg ut at hvis jeg stillte minne mitt ned til 167 MHz isteden for 200, så fungerte maskinen 110% stabil. Leste litt igjennom Bios oppdateringene hos MSI, uten at det står nevnt at det er problemer med kompatibilitet på disse 2 produkter. Er det noen som har erfaring på disse 2 produktene sammen ? eller som kanskje vet hva som kan forårsake dette problemet. Prosessoren min er en Athlon 64 3500+. Denne ligger stabilt på 41 grader. Sinnsykt irriterende. Hvor mye effekt taper jeg på å kjøre 167 isteden for 200 ? Setter pris på alle mulige svar, som kan gi meg en pekepinne på hva dette kan være! Mvh -z00l- Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 På MSI sine sider står det at hvis du skal kjøre med 4 minnebrikker,så må hastigheten settes til 333Mhz. Det er Nforce brikkesettet som har problemer med å kjøre 4 minnebrikker på 400Mhz. Dette gjelder vel forsåvidt alle H-kort leverandører. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) På MSI sine sider står det at hvis du skal kjøre med4 minnebrikker,så må hastigheten settes til 333Mhz. Det er Nforce brikkesettet som har problemer med å kjøre 4 minnebrikker på 400Mhz. Dette gjelder vel forsåvidt alle H-kort leverandører. Er det ikke den integrerte minnekontrolleren i Athlon 64 CPU'en som er begrensningen? Har hørt at de nye Athlon 64 Venice CPU'ene mulig fikser på dette. Endret 12. april 2005 av T2 Lenke til kommentar
z00l Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Vil det si at hvis jeg bytter til 2 x 1024 brikker, så kan jeg kjøre på 200Mhz ? Hvor mye effekt taper jeg på at den velger å kjøre på 167 isteden for 200 ? Jaja, burde selvsagt ha sjekket dette før bestilling Men maskinen fungerer forøvrig utmerket -z00l- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå