Gå til innhold

Fujitsi-Siemens Amilo-D1845 Bra til spill, ellers?

Ronni

Anbefalte innlegg

Får en FUJITSU SIEMENS AMILO-D1845 gjennom jobben snart, (skattefriordning), og lurte på om noen hadde noe erfaringer med denne maskinen, hvordan den gjør det i spill osv.

3,33 Ghz, 512 mb RAM, ATI rad mob 9700 128 mb.

Alle erfaringer negative som positive mottaes med takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den er stor, klumpete, noen sier oppløsningen på skjermen er for lav (1200x800 widescreen), lav batterilevetid (1.5 timer oppgitt) og at den blir litt varm. Husk at det er en desktop maskin, den skal erstatte den stasjonære pc'en og er ikke beregnet til å drasses rundt med hver dag.

Du kan jo lese en test av modellen under (D1840) her.. Tror maskinene er omtrent like spreke (D1845 har en 330MHz raskere CPU, har et bedre skjermkort og raskere DVD brenner, testen er forresten fra 2003... :whistle: ) bortsett fra at D1845 har rettet på noen av "feilene" til D1840.

Jeg siklet en stund på denne maskinen (jeg kunne fått tak i den for 7500,- pent brukt), men jeg gikk heller for AMD utgaven Fujitsu Siemens har lagt ut.

Komplett fører begge maskinene og du kan se Fujitsu Siemens Amilo D1845!

Og AMD utgavene Fujitsu Siemens Amilo A1630! :D som er den dyreste utgaven med raskest CPU og mer ram=1024mb.

Her er utgaven under, bare med en litt svakere CPU, og 512mb ram Fujitsu Siemens Amilo A1630 )

Her er en test av Fujitsu Siemens A1630!

Alternative FS maskiner kan du se her: Link.

Jeg har forresten kjøpt AMD maskina med 3400+ prosessor og 512mb ram :)

Edit: Jeg får Fujitsu Siemens Amilo A1630 til torsdag/fredag, skal installere noen spill og programmer (Farcry, doom 3, DivX + litt mer :) ) kan gi deg en tilbake mld da. Jeg valgte forresten AMD maskina fordi AMD yter meget godt i spill og har omtrent dobbelt så lang batterilevetid i forhold til den Pentium 4 baserte maskina.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Takker for svar. Grunnen til at jeg valgte denne var bare at den sto som "proff maskin", i beskrivelsen. Harr ik så mye peil på bærbare, så jeg tok den bare.

Blir vel flittig brukt uansett, men hadde vært kult å se hvor godt den gjorde seg i noen av de nye spillene, selv om jeg vet at det ikke blir det beste du kan få.

Jobber i Nordsjøen, og den blir vel tatt med ofte ut hit og da, for å spille på eller annet unyttig i fritiden her ute. :roll:

Lenke til kommentar

Håper virkelig 1845 er en forbedring i forhold til min gamle 1840. Jeg skiftet bærbar og tapte 10 000 (litt min feil også) på 11 mnd. Har aldri hatt en så ustabil maskin bærbar/stasjonær. Min klikka i et sett. Kjøpte eksternt tastatur pga tastaturet klikket ofte. Jeg må inrømme jeg brukte maskinen en god del ca 6 timer spilling gjennomsnittlig for dagen. Problemene skjedde daglig. Prøvde å flashe, men fikk ikke noe godt ut av det. Ikke bare gjaldt dette meg, men også en kompis som kjøpte akkurat samme maskin noen mnd før meg. Vist den er like dårlig som min så vil jeg anbefale deg å kjøpe en "laptop kjøler". Maskinen min ble i allefal ufattelig varm. Harddisken var ble 65 grader og det er en god del mer en min nåværende CL56 som blir 44 grader på max.

Specs på maskinen min var

Intel Pentium 4 2.6 HT Northwood 512kb

2x512 PC2700 DDR333 TwinMOS CL 2.5

40GB Fujitsu 4200 harddisk

Ati mobility Radeon 9600 128MB

Kombi CD-brenner/DVD avspiller.

Håper de har gjort forbedringer med den "nye" Amilo 1845 maskinen.

Lenke til kommentar
Vel, den er stor, klumpete, noen sier oppløsningen på skjermen er for lav (1200x800 widescreen), lav batterilevetid (1.5 timer oppgitt) og at den blir litt varm.

Jeg ser for meg at dette er en super oppløsning på en bærbar, spesielt med tanke på spilling. Da slipper du antagelig å kjøre ned oppløsningen for å kjøre spill flytende, og dermed slipper du uskarpt bilde og tekst. Husk at standardoppløsningen på 17" LCDer til stasjonære PCer er 1280x1024.

Lenke til kommentar
Vel, den er stor, klumpete, noen sier oppløsningen på skjermen er for lav (1200x800 widescreen), lav batterilevetid (1.5 timer oppgitt) og at den blir litt varm.

Jeg ser for meg at dette er en super oppløsning på en bærbar, spesielt med tanke på spilling. Da slipper du antagelig å kjøre ned oppløsningen for å kjøre spill flytende, og dermed slipper du uskarpt bilde og tekst. Husk at standardoppløsningen på 17" LCDer til stasjonære PCer er 1280x1024.

Er fullstendig klar over det...

Lenke til kommentar

Har den ikke selv, men har brukt den endel.

Positive sider

- Widescreen med akseptabel oppløsning, gjør at du kan bruke eksternt tastatur og mus og lene deg litt tilbake.

- Bra skjermkort, takler nye spill som HL2

- Stor harddisk og kjapp CPU

De negative sidene ved den er:

- VELDIG stor og klumpete

- Virker lite solid, knirker og knaker noe verre

- Bråker mer enn tillatt med mindre du bruker hodetelefoner eller har nedsatt hørsel

- Glem komfyren, stek egg mens du spiller. Denne blir varm

- Dårlig batteritid

Har en mistanke om at denne maskinen jobber for fullt samme hva den brukes til. Spilte Monkey Island 2 på den, og den ble like varm og bråkte like mye som når jeg spilte Battle for Middle-Earth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...