boza Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jah... Da er jeg endelig ferdig med å bygge min første maskin, den sto ferdig på Tirsdag. Jeg har hatt en "rå" 400Mhz maskin fra Elkjøp i ca 2-3 år nå og det var sinnsykt deilig å fyre opp min nye AMD maskin. Fikk delene ålreit fort. Satte meg ned og gikk igjennom manualen til Hovedkortet, titta på alle delene sjekket at alt var riktig og at de var i orden. Burken: Chieftec, ferdigbygd, fin og romslig kasse. Hovedkortet MSI K3T Ultra, Cruicial pc2700 512 mb Ram, creative GF4 Ti4200 64mb, AMD XP1800+, WD 80GB special edition, pluss 3 kabinett vifter og cpu vifte.+Kjølepasta Satte inn den gamle brennern og DVD rommen min, fyrte opp maskina årna litt i bios, 133mhz fsb bus på cpu osv etc...tempen ligger på ca 34 Celcius. Fyrte opp maskina med xp cd'n i, installasjonen gikk prikkfritt, kom in i win, alt av hw blei innstallert før jeg fik sukk for meg, alt gikk knirkefritt, så jeg blei nesten litt redd, det syntes jeg var egentlig veldig rart. Men jeg hadde forberedt meg og lest igjennom nøye av manualer og slike ting. Hvorfor skriver jeg dette? Fordi...: Jeg vil takke dere her som har bidratt med svar til mine spørsmål ang skjermkort,hovedkort og diverse ting. Mye av grunnen til at det har gått smertefritt er at jeg har lest igjennom mange tråder her ang bygging av pc. Så nå er jeg en stolt a eier av en burk som jeg er utrolig fornøyd med. Så det skal aldri bli no Elkjøp,expert, o.l pc på meg, siden å bygge selv var lettere enn jeg trodde og faktisk jævlig kult. Takket være hw.no's forum og dere som sitter her. Husk at forumet er deres! Bare en liten gledes post fra meg. Mvh Boza Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Så hyggelig! Husker ikke om akkurat jeg har hjulpet deg, men det er også mange andre her som bruker mye tid på forumet og slike tilbakemeldinger liker vi. mvh, Panzy:) Lenke til kommentar
Starblade Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Bra med slike tilbakemldinger :smile: Noen spørsmål: hvilke kabinettvifter bruker du? Og hvilken CPU vifte? Jeg skal bygge en maskin med samme HK, CPU og kabinett og det ser ut som at du har gode resultater med dine valg... -Starblade Lenke til kommentar
JonV Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jepp fint med noe positivt. Ps min siste melding på 14 dager :sad: kommer til å få abstinenser :smile: :smile: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Hei! Som nemt tidligare er det hyggelig at folk kommer med tilbakemeldingar om forumet. Lenke til kommentar
boza Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 @Starblade: Jeg brukte 3 Vanlige cooler master 80x80 mm kabinett vifter, som det bare var å klikke inn i kabinettet uten å skru, innmari greit. CPU vifta er en GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA SAK38, Opp til 1,8GHz http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=76...7821d242c591a99 Den vifta må jeg si at jeg litt misfornøyd med siden den bråker ganske mye, men den har en rpm på ca 7000 så den kjøler iallefall godt, hadde jeg vært deg hadde jeg valgt en stillere vifte, skal kanskje gjøre det selv, eneste å utsette på oppsettet mitt. Lykke til! Mvh Boza [ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-07-05 12:57 ] Lenke til kommentar
Colin Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Høres ut som en flott maskin det der :smile: Broren min har samme hovedkort, og han er veldig fornøyd. Ser at du har bestilt kvalitetsdeler, så da har du nok fått gode råd her (tror ikke jeg har hatt noe med det å gjøre). Hvis du er interessert i en mer stillegående kjøler, kan du jo sjekke Thermalright AX7 med en Papst 80x80mm vifte (26dB). Har en slik på min 1900+ nå, og må si jeg er veldig fornøyd. Ikke ei vifte i maskina mi nå som er over 3000rpm :smile: De har dette på Microplex[/microplex] Pål Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Håper alle som får hjelp kunne gjort sånt,er mange eg kunne tenkt å svare på men de er så gamle poster at eg vet ikke om vedkommende har fått løst problemene eller ikke. Kjetil Lenke til kommentar
sete Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Skikkelig nobelt gjort av boza! har bestilt deler til min første sjølbygd PC fra komplett.no, regner med at jeg får dem neste uke:) Håper inderlig at jeg kan skrive det samme som boza og ikke krise!!!-threads neste uke da. siden jeg ikke har så mye penger i lommene, har jeg bestilt dette: *1,8A NW "boxed" *Asus P4S533 *2 X Crucial 256 DDR *WD 80Gb 8MB special edition *Hercules Ati Radeon FDX8500LE 64MB DDR *Chieftec dragon medium tower 340W med kabinett og vifter + tastatur skal d vel bli ca.8500NOK u/skjerm benytter anledningen til å takke forumet for alle tips og råd! håper at dette oppsettet kan overklokkes litt da:=) vidar _________________ "Lur skjebnen, lur PC'en" [ Denne Melding var redigert av: [sETE] på 2002-07-05 18:54 ] Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Du trenger ikke å takke meg, fordi jeg har 100% sikkert ikke gitt deg råd angående pc'en din.. Jeg er i samme situasjon som du var i, med en Elkjip Pc... Nå har jeg letet litt rundt etter hvor jeg finner de billigste delene til min neste pc, og nå når jeg leser denne posten din lurer jeg på hvor masse du har betalt eks. frakt.. Jeg skal nemlig byge en maskin med omtrent de samme delene, også har jeg i tillegg CD-Brenner fra før av... Det var en slående likhet Lenke til kommentar
felzius Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Hm, elkjøp maskin ja, ble rundlurt av Elkjøp rundt 3 år siden, ingenting som funket, utallige ganger leverte jeg maskinen, for å få den igjen uten en dritt fikset.. argh.. ElKjøp bør man holde seg lang unna, uansett.. :smile: sitter med samme kabinettet , Hs og skjermkort.. 20G harddisk med store problemer (slave, bytting av hovedkort ect.) ElsaErazor3 kort, og en 19'' skjerm som klikker når man har "optimal" hz og 640-480 oppløsning.. må stille inn på alt bare jeg skifter hz , samme med fargedybde noen ganger faktisk.. Jeg gleder meg til å skifte ut skjermen med andre ord :smile: noen tips forresten ? skal skaffe meg nytt utstyr snart, grillet nettopp den "nye" 1600xp amd cpuen min.. ikke bra.. underklokket til 1050 , og likevell ble den så varm som 55 + - grader med åpent kabinett.. gørr og uinteresannt å lese, beklager :razz: Lenke til kommentar
boza Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 Oj, takker for respons... Jeg skylder iallefall dere det! Jeg tråler igjennom tråder ganske ofte og hvis dere ikke direkte husker å ha hjulpet meg, så har nok noen av dere hjulpet meg indirekte. Skal vi se jeg hva jeg kjøpte: MSIk3t-Ultra-C AMD xp1800+ 2 x Crucial ddr 2700,256mb Globalwincpu kjøler, + 3 cooler master vifter+ kjølepasta Chieftec kabinett,lilla. Creative GF4 Ti4200 brenner,dvd hadde jeg sjøl. har prøvd endel spill o.l og maskinen fungerer perfekt. Untatt en ting DVD-Rommen vil ikke spille av Autoplay filer, merkelig greie, men det tror jeg ikke har noe med maskinen, tipper det er gamle drivere til spillern. Dette kom på 8025 kr,blank på pcutstyr.no hentet dette selv siden jeg bor i nærheten. Og forresten dette er ikkeno post for å disse Elkjøp, den pc'n jeg kjøpte da for 3 år siden fungerte kjempe bra til mitt bruk på den tiden, men idag krever jeg mer :smile: (because im worth it:) Vil også si at MSI hovedkortet blei overraskende imponert av, bra sw og oc muligheter, selv om jeg ikke helt tør å prøve det enda. så...tja...hva mer? Takk! :smile: Mvh boza Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Quote: :smile: (because im worth it:) paska sjø la vobia Lenke til kommentar
sprint Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Quote: Den 2002-07-06 08:13, JohndoeMAKT skrev: Quote: :smile: (because im worth it:) paska sjø la vobia Ehehehehe Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Takk for svaret! Men hvilken skjerm hadde du? Lenke til kommentar
Bateau Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-06 08:13, JohndoeMAKT skrev: Quote: :smile: (because im worth it:) paska sjø la vobia LOL Lenke til kommentar
Borf Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-05 12:52, boza skrev:@Starblade: Jeg brukte 3 Vanlige cooler master 80x80 mm kabinett vifter, som det bare var å klikke inn i kabinettet uten å skru, innmari greit.CPU vifta er en GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA SAK38, Opp til 1,8GHzhttp://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=76...7821d242c591a99Den vifta må jeg si at jeg litt misfornøyd med siden den bråker ganske mye, men den har en rpm på ca 7000 så den kjøler iallefall godt, hadde jeg vært deg hadde jeg valgt en stillere vifte, skal kanskje gjøre det selv, eneste å utsette på oppsettet mitt.Lykke til!MvhBoza<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-07-05 12:57 ]</font> stakkars liten som har kjøpt ei globalwin 700rpm vifte, heldigvis så er ikkje det så masse stress å dei fleste å sette på ei stille 80x80mm vifte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå