Gå til innhold

Twinmos eller Geil?

rontonic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer litt ann på hvordan maskin du skal ha dem til. Var og handlet en 512 brikke på Datakjeden her i byen. Skulle ha en Twinmos brikke da jeg har vært veldig fornøyd med dem tideligere. Fikk da beskjed att det tok dem bare inn på bestilling pga av av Twinmos ikke er helt kompatibel med noen hovedkort. Tror jeg ville ha satset på Geil.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Denne ram'en skal kjøres på et Intel P4 oppsett. Har et MSI 845E hovedkort. Tenkte å klokke litt også.

Vet jeg ikke trenger dualchannel på dette oppsettet, men tenker å oppgradere senere i sommer/høst og da bruker jeg de minnebrikkene jeg kjøper nå.

Goophy: Har sett litt på de BH-5 brikkene også, veldig bra pris, men var det ikke så at de krevde noe veldig med volt? Eller er de heller å anbefale?

Lenke til kommentar
Goophy: Har sett litt på de BH-5 brikkene også, veldig bra pris, men var det ikke så at de krevde noe veldig med volt? Eller er de heller å anbefale?

De klarer vel 200MHz+ 2-2-2 på 2,8-9v.

Men Intel er ikke så sære på timings, så jeg tror det går greit mm. du har et hovedkort som makser ut på 2,6v vdimm eller noe.

Lenke til kommentar

Er jo egentlig ikke no å lure på det... Lada eller Lamborghini?

Twinmos eller Geil..

Intrykket jeg har av de produsentene er at sist nevnte har en del høyere standard, og blir sjeldent nevnt når det kommer til kompabilitets problemer med via chips osv.

Lenke til kommentar

ReVoX, den sammenlikningen vil jeg si bare var teit.

TwinMos er absolutt ikke dårlige minnebrikker, bare har en del moduler med chips som ikke er så glad i alle slags chipset. Men BH-5 chipsene skal fungerer med så godt som alt. GeIL er ikke akkurat top notch hardcore performance nå om dagen, spes. ikke value-seriene. Funker med det meste, men egner seg dårlig til overklokking osv.

Lenke til kommentar

Kjører selv de Twinmos brikkene Problemfritt på en Intel maskin med 865P brikkesett og to AMD maskiner (nForce2 og 4).

Skal du bare klokke litt er de greie nok, kjører stabilt med rammen 5:4 på en P4 2,6@3,1.

Jeg får imidlertid problemer når FSB kryper opp mot 245 MHz så hvis du har tenkt å guffe på litt ville jeg vurdrert noen andre brikker. Husk også at hvis du først har begynt å klokke tar det ene fort det andre og da er det surt å angre på at du ikke la i noe ekstra i noen bedre brikker.

Lenke til kommentar

Tja, nå ble jeg litt usikker, sparer jo endel på de fra ukas tilbud. (og kun 39 i frakt) Og mitt nåværende HK greier ikke mer enn PC2700, så jeg vil vel klokke bra med de twinmos brikkene da.

De brikkene jeg har i dag er noe no name PC2100, jeg vil greie å klokke bedre ved å anskaffe disse twinmos brikkene? Litt nybegynner på dette, så vil bare sjekke før jeg legger inn bestillingen nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har en TwinMos brikke fra før av som jeg bruker i min maskin (AMD).

Alikevel har jeg bestillt samme GeIL RAM som du har link til grunnet behov for mer RAM. Den har kjøler på seg :thumbup:

Lenke til kommentar
Alikevel har jeg bestillt samme GeIL RAM som du har link til grunnet behov for mer RAM. Den har kjøler på seg :thumbup:

Hvorfor ikke kjøpe en ny lik brikke, så du kan kjøre de i DC.

Dessuten har ikke GeIL-brikken en kjøler, kun heatspreader, som du aldri vil få bruk for uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...