Dan Hansen Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Har en maskin med WinXP installert,og ønsker nå å sette inn endaen harddisk.På denne harddisken hadde jeg tenkt å legge all informasjon som brukerne produserer, epost, dokumenter, bilder mm. Stort sett alt som ligger under "Documents and Settings" -katalogen. Tanken bak dette er at det blir mye enklere å ta sikkerhetskopi når alt ligger påen og samme maskin. Dessuten hadde jeg håpet at denne maskinen kunne stå som server slik at man kan hente dokumenter og lignende fra en annen maskin som står her også. Blir en slags "server-light" .. Vrient? ::Dan Lenke til kommentar
tukols Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Her svar på noe: På den nye harddisken, opretter du en mappe som heter f.eks. "Dokumenter". I denne mappen laver du nye mapper, en til hver bruker. Nå logger du deg inn som en av brukerne. Højreklikker på mappen "dokumenter" - egenskaper- og velger flytt. Det kommer et "rullegardin" ned. Under min computer finder du -drevet -dokumenter og mappen du har oprettet til den bruker du nå er logget på med. Den vil så spørge om du vil ha med alt hvad som ligger der i forveien, og det sier du ja til. (Eller nei hvis ikke du vil ha det) Så er det bare å gjøre det samme med de andre brukere. Alt hvad som nå blir lagra under mine dokumenter (på alle brukere) vil legge seg på den andre harddisken. Endret 12. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
tukols Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Du skriver: Dessuten hadde jeg håpet at denne maskinen kunne stå som server slik at man kan hente dokumenter og lignende fra en annen maskin som står her også. Blir en slags "server-light" .. Så kommer det jo en masse spørgsmål: Hvilken Windows har den innstallert? Har den nettkort innstallert? Har du en router eller hub i huset? Prøv å skriv litt om oppsetningen du har nå, og om hvilke ideer du har med å koble den andre computeren på. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Heisann - takk for svaret - nå vet jeg hvordan jeg gjør Angående nettverksbiten så er det allerede iorden, trengte bare å vite hvordan jeg setter mappebetingelsene. ::Dan ps: er du dansk i norge - eller er du i dk? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Fint det kunne brukes. Er Norsk i Danmark - det vil si at jeg har bodd her så lenge at jeg skriver og snakker 100% Dansk+ Dansk Statsborger. Etter noen år blir man så vant til å skrive Dansk, at det Norske blir litt "rustent" Hilsen tukols Endret 12. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Prøvde dette idag - men det flytter bare selve dokumentene - ikke de andre instillingene. Hadde vært kjekt om de kunne ha de samme favorittene, skjermbilde mm på begge maskinene. ::Dan Lenke til kommentar
tukols Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hm..........Hvis du deler mappen som den enkelte bruker har i "documents and settings", kan du på den andre computeren få lov til å kopiere det over i brukerens tilsvarende mappe der. Du kan så velge ut det du vil ha med over. Alt vil dog ligge lokalt på computeren, så det vil ikke skje noen opdatering av filene imellem de to computere. Tilføjes det nye favoritter eller endringer, vil det ikke komme med over på den andre computeren. Mail vil komme til å ligge i innboksen på den computer de blev hentet på. Det kan la seg gjøre, men så skal du ha Windows 2000/2003 server på en av computerne. Så kan du opprette "roaming profiles" Dette er dog en noe mer komplisert sak å få opprettet. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Har funnet ut av det. Ved å flytte katalogen "Mine Dokumenter" som du sa - ordnet den biten seg. Deretter kan jeg flytte epostfilene ved simpelthen å kopiere dem og så fortelle Outlook hvor den finner dem. Dette gjør jeg hver gang jeg sikkerhetskopierer og reinstallerer (hvilket er ganske ofte) At ikke cookies og "Mine Favoritter" oppdaterer seg på begge steder er i grunnen ikke så stort et problem at jeg ikke kan leve med det. ::Dan Lenke til kommentar
tukols Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) He--he----når man leker, så skjer det jo det krever noen reinnstallationer ja..... også en her som vet alt om det . En tilføjelse: Det som brukerne "gjemmer" i "mine dokumenter" på den andre computeren, kan du også henvise til den mappe de har på "serveren" Det skulle gjerne komme nettværksdrev som mulighet opp når du flytter mappen. Det krever jo selvfølgelig at "serveren" er tendt. Endret 13. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå