leinman Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg har et problem med at gnome ikke vil starte opp med default-brukeren min. Når jeg logger inn som root i gdm, går det bra. Feilmeldingen jeg får er: ** (gnome-session:6098): WARNING: **: Unable to read ICE authority file: /home/jostein/.ICEauthority Filen ICEauthority er der og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Ja, jeg har vært borti dette før... Husker dog ikke hva jeg gjorde for å løse problemet. Hva skjer hvis du sletter filen, eller kopierer root sin? (Husk å endre rettighetene med # chown jostein.users .ICEauthority Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hvordan ser rettighetene til .ICEauthority ut? Har eieren blitt forandret til root? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Problemene er muligens rettighetene, ja. Prøv dette: $ sudo chown jostein.users .ICEauthority Endret 12. april 2005 av drange_net Lenke til kommentar
leinman Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Takk for hjelpen. Det fungerte:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå