Gå til innhold

HYSJ-HYSJ! Socket 939 - nForce 4 - Hvilket?

hilsen

Anbefalte innlegg

Hi Dudes.

Skal bygge ny pc hvor fokus er paa spilling - MEN dette er som saa mange andr et stille prosjekt. Dvs alle komponenter maa vaere saa lydloese som mulig. Etter mye research er det kun hovedkortet jeg ikke har konkludert med. Det maa vaere standard vare. Hva anbefaes fra forumets browsere?

Takker og Bukker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Asus A8N-serien er gode kort, men de er ikke lydløse takket være en hysterisk chipsettkjøler. Imidlertid er det en smal sak å sette på en passiv kjøler, se egen tråd om støyen på disse kortene.

Enig, ASUS A8N SLi Deluxe er ett meget stabilt kort med greie/gode overklokkings egenskaper. Men først og fremst stabilt. :) Men nForce4 chipsett vifta er en liten hissig veps, min er allerede sliten og lager ulyd og komplett sender meg nå en Passiv Zalman kjøler kostnadsfritt på garanti. :D Hadde planer om å bytte, men når jeg får det på garanti :w00t:

Bygde faktisk en S939, 3000+ med A8N Sli Deluxe til en kompis i helgen og satte på Zalmanen der, systemet hadde Igloo nr2 om jeg ikke husker feil) kabinett og 500W m/12cm vifteNorthQ PSU, ASUS 6600GT skjermkort og systemet hørtes nesten ikke i det hele tatt, satte vi på vifta bak i kabinettet også så ble det litt mer sus, men uten backvifte så var det meget stillegående.

[EDIT]PS, om du setter på en passiv kjøler uansett hvilket kort du har så bør du sørge for litt luftflyt i kabinettet. :)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...