Bull_Dogg Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Jeg har en socket A AMD Athlon XP 2400+ som jeg tenkte jeg skulle klokke litt. orginal frekvens er 2000Hz (133*15) bare i bios holdt den ca 45-50 grader. etter klokking til ca 2,3GHz (166*14) sank temperaturen i bios noe enormt, nå ligger den på rundt 30-35grader jeg stilte også opp spenningen fra 1.6V til 1.7V noen som har peiling på hvorfor temperaturene er slik? skal det ikke egentlig være omvendt? PS: Temperaturene var med nypåslått data, ikke vært inne i windows eller noen ting, bare stått på i bios i ca. 1time eller no før jeg leste av temperaturen. Endret 12. april 2005 av Bull_Dogg Lenke til kommentar
Havon Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Kanskje du har varme styrt vife som har skrudd seg opp litt?? Uansett så er ikke tempen i BIOS altfor mye å stole på etter mine erfarniger Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 vifta har samme hastighet uansett varme, og har sjekket i windows også. samme temperaturer. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Når jeg klokker min stiger den som regel men den kan variere om jeg restarter den. Ikke alle bios temp sensor er å stole på. Spessielt N-Force 2 har variabel temp. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Stol ikke for mye på disse målerne. Det programmet du bruker for å lese av tempraturen med i windows, tar kanskje tempraturen fra samme sted som BIOS. Hvis du kjenner litt på cpu-kjøleren, tar på ribba helt inn med hovedkortet. Så kjenner du fort om CPUen er 50 eller 30 grader. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Gjorde i grunnen det, trodde egentlig ikke på at den var blitt kaldere, men tro det eller ei, kjøleribba var mye kaldere enn orginalinnstillinger. Er i grunnen hvorfor dette skjer jeg lurer på, om det at jeg har satt opp spenninga kan gjøre at den varierer så mye? Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg har opplevd det samme med min 4000+, at den er kjøligere IDLE på 2.6GHz++ en stock 2.4... Er ikke helt klok Lenke til kommentar
ADT Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Idle tempraturer er en håpløs referanse, prøv heller å lese av temperaturen etter en halvtime i Prime95, SuperPi, Burn-In osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå