Gå til innhold

høyere frekvens, lavere temperatur? :S

Anbefalte innlegg

Jeg har en socket A AMD Athlon XP 2400+ som jeg tenkte jeg skulle klokke litt. orginal frekvens er 2000Hz (133*15) bare i bios holdt den ca 45-50 grader.

etter klokking til ca 2,3GHz (166*14) sank temperaturen i bios noe enormt, nå ligger den på rundt 30-35grader :ohmy:

jeg stilte også opp spenningen fra 1.6V til 1.7V

noen som har peiling på hvorfor temperaturene er slik? skal det ikke egentlig være omvendt?

PS: Temperaturene var med nypåslått data, ikke vært inne i windows eller noen ting, bare stått på i bios i ca. 1time eller no før jeg leste av temperaturen.

Endret av Bull_Dogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stol ikke for mye på disse målerne. Det programmet du bruker for å lese av tempraturen med i windows, tar kanskje tempraturen fra samme sted som BIOS.

Hvis du kjenner litt på cpu-kjøleren, tar på ribba helt inn med hovedkortet. Så kjenner du fort om CPUen er 50 eller 30 grader.

Lenke til kommentar

Gjorde i grunnen det, trodde egentlig ikke på at den var blitt kaldere, men tro det eller ei, kjøleribba var mye kaldere enn orginalinnstillinger.

Er i grunnen hvorfor dette skjer jeg lurer på, om det at jeg har satt opp spenninga kan gjøre at den varierer så mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...