komi Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jeg skal til USA i August, og tenkte å kjøpe Canon powershot s30 eller s40 der borte. Nå har noen sagt at jeg ikke bør kjøpe kamera i USA fordi kvaliteten ikke er det samme som du kjøper i Norge. De skal visstnok være laget for USA som et stormarked, og da jukses det med kvaliteten?? Er det noen som vet noe om dette?? Er det andre grunner til at jeg ikke skal kjøpe kamereaet der? Jeg har sett S30 til $450, og S40 til $550 i butikker der (litt billigere på internett) tar imot råd med glede Lenke til kommentar
lobster Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Vet ikk hvor god support du får i Norge hvis kameraet blir ødelagt. Men når det gjelder kvalitetsforskjeller tror jeg det bare er noe tull... Skulle Canon bruke masse penger på å utvikle 2 forskjellige S40? Ett med god kvailtet og et med dårlig? Høres jo helt sprøtt ut. Du kommer garantert til å blir fornøyd med Canon S40. Lykke til med kamerakjøpet. PS! Tilbehør burde du kjøpe i USA. (Undervannshus og batteri men IKKE minnekort da de er mye billigere i Norge) Vennlig hilsen Kjartan [ Denne Melding var redigert av: lobster på 2002-07-05 11:57 ] Lenke til kommentar
Gardk Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Hei Jeg kan heller ikke forstå at det skulle være noen kvalitetsforskjell på produktene til Canon som selges her vs. de som selges i USA. Det eneste problemet er som sagt garantien. Men når man ser at Powershot S30 koster 7000 kroner i butikken her i Norge og 3500 på nettet i USA så mener jeg at det er verd å risikere det. Når det gjelder Compact Flash så ble det skrevet at det var billigere i Norge enn i USA. Jeg var på en Elite foto butikk i Stavanger her om dagen og de skulle ha 1000 kroner for en 128MB brikke. Amazon selger en Viking 128 MB brikke nå for 50 dollar (dvs ca 370 kroner) men free shipping i USA. Jeg har ikke funnet en bedre pris her til lands enda. Mvh Gard Lenke til kommentar
bratti Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Kjøpte nettopp Minolta Dimage 7i i Chicago og er meget fornøyd ennå. Dette med "dårligere" kvalitet er sikkert oppspinn uten at jeg vet noe men det høres veldig merkelig ut. Noen negative sider er det ved å kjøpe i USA. For det første som det er påpekt så gjelder ikke garantien her i Norge men kun i USA. Skulle det derfor skje noe med kameraet når du er her må du betale det det koster for å fikse det hvis du da ikke tar en tur tilbake til statene :smile:. For det andre så kan prisene du finner på web lure deg litt, jeg trodde jeg skulle betale 900$ men så var det plutselig skatt osv slik at kameraet plutselig kostet 1076$. Kan hende skatten kom i tillegg fordi jeg kjøpte kameraet i butikken og ikke på web, ikke vet jeg. Likevel et godt kjøp med dagens kurs og med tanke på at prisen her i Norge ligger på 13000 kr for samme kamera, men noen garanti har jeg som sagt ikke. PS: Jeg har hørt at noen kamera selges med "Verdensgaranti", spurte etter dette men fikk som svar at dette ikke gjaldt Minolta. Noen som vet mer om dette ? Kjøp av Canon i utlandet har dessuten en fordel fremfor alle andre merker og det er at du uansett kan få norsk meny på selve kameraet da dette kan velges ved oppstart. Stemmer ikke dette dere andre ? [ Denne Melding var redigert av: bratti på 2002-07-05 14:05 ] Lenke til kommentar
lobster Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 128MB CF hos MPX.NO koster under 500 spenn. Disse kortene er svært raske. Lenke til kommentar
rbhelle Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Dårligere kvalitet i USA???? Du må nok ha pratet med en som selger kameraer selv her i Norge. Det eneste som er dårligere er alle forklaringer og påfunn norske forhandlere kommer med for å tjene penger på oss "teite" nordmenn som biter på forklaringen. Det eneste du må være klar over er at evt. reparasjonskostnader på kameraet må du betale selv om du skulle levere inn kameraet. Norsk kjøpslov gjelder kun produkter kjøpt i Norge. Men garanti har du på produktet uansett hvor det er kjøpt. Sjekk at du får med garantibevis på produktet hvor det er påstemplet serienummeret. Nei, kjøp trygt i utlandet du, det gjelder alle varer som er å få kjøpt hos merkeforhandlere. mvh Rbhelle Lenke til kommentar
per12 Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Vi kjøpte et S40 i USA for en mnd siden. Prisen var god, og vi kjøpte ekstra batteri der og. I tillegg kjøpte vi et simpletech 256mb cf-kort for USD99 - har ikke sett lignende priser på denne siden av atlanteren, og en simpletch kortleser for ca USD30 tror jeg det var. Fikk de to siste fra Amazon, men kameraet kjøpte vi i en lokal sjappe der vi var slik at det kunne testes litt med støtte fra butikken om noe var galt. Prisforskjellen var så stor at valget var enkelt for oss. At det skulle være bedre kvalitet i Norge faller på sin egen urimelighet. Dessuten - hvis du ser på bla. DVDer er de billigere og bedre i USA... Per Lenke til kommentar
goggi Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hos enkelte produsenter gjelder garantien i norge også (Verdensgaranti som de kaller det). Ring til de forskjellig og undersøk. Lenke til kommentar
Tore M Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Vedrørende kjøp av kamera i utlandet. Jeg har ikke kjøpt digital kamera i utlandet, men for noen år siden kjøpte jeg en Canon speilrefleks på Kanariøyene. Jeg fikk problemer med en lodding på lukkeren og gikk til en norsk fotoforretning for å få gode råd. Jeg ble fortalt at jeg ikke hadde noen garanti i Norge og at en eventuell repp ville ta 6-8 uker og ville bli svindyr. Jeg ble anbefalt å kjøpe nytt kamera! Jeg tok da selv kontakt med Canon Norge as. Der fikk jeg topp service og de reparerte kameraet på under en uke. Alle kostnader ble dekket av den internasjonale garantien. Jeg vil med dette påpeke at selv om Norge er lite og ligger veldig langt nord, har vi fremdeles de samme rettighetene som andre i resten av verden, selv om enkelte lokale helter prøver å hevde det motsatte….. Lenke til kommentar
komi Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Hei Nå har jeg vært i USA, og jeg kjøpte Canon Powershot S40. Jeg er kjempefornøyd hittil, Garantien gjelder bare for USA/Canada, men jeg har bekjente der som evt. kan være behjelpelig om jeg trenger å bruke den. batteriladeren er selvsagt amerikansk, men det er bare å putte den i et adapter så går det greit.. Jeg sparte over et par tusen på å kjøpe kameraet der, samt det jeg sparte masse ved å kjøpe alt tilbehør det. takk for alle råd komi Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 bratti: Minolta er nok dessverre sære på garantien! Iallefall er det slik at hvis du har kjøpt et Minoltaprodukt utenfor USA og må reparere det i USA så blir du blankt avvist. Jeg regner med at dette gjelder andre veien også. Når det er sagt så hjelper det ofte å ta direkte kontakt med representanter for produsenten hvis en opplever problemer i stedenfor å gjøre henvendelsen til forhandleren eller servicesenteret. Produsenten er i mange tilfeller villig til å være litt mer flksible. Problemet i Norge er at Minolta digitale kameraer ikke importeres og selges av Minolta Norge, men av Scandiafilm. Så vi får håpe at du slipper å reparere kameraet ditt..... -flff Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hvordan blir det med strømadapteren? Den må jo kjøpes separat, og det koster flesk i Norge. Lenke til kommentar
bessie Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Håper det ble kamerakjøp i USA. Er meget tilfreds med mitt S-40 anskaffet i USA i juli. Adapteren til batteriladeren tåler spenning fra 100-240 V AC 50/60 Hz. Du trenger derfor kun en plugg som passer i Norge. Har selv en amerikansk skjøteledning som koster $ 1,50 hvor jeg har satt på en norsk plugg. Sett adapteren (som i USA ikke har løs ledning) i kontakten på skjøteledningen, plugg den i veggen og vips du er i gang.... Har ikke registrert noen dårlig kvalitet. Amerikanske forbrukere er meget godt beskyttet og dersom en advokat finner ut at amerikanske forbrukere blir "lurt" er ikke veien til en Class Action Suit lang, ref spetakkelet Intel opplevde da de solgte Pentium I prosessorer som regnet feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå