Gå til innhold

3 skjermkort...Hvilket best for 3D-spill?

magnusri

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har postet to topic's som ligner på dette før, og vet det er mange lignende tråder ute å går, men lurer på om det er mulig å få et konkret svar:::

Hvilket kort er best til 3D-spill(type spill:fantasy/rollespill/Unreal 4 ol.):

ATI X800 XT (AGP); ca 3500kr

XFX GeForce 6800GT (PCI Express,SLI); ca 3400kr

BFG GeForce 6800 Ultra OC; 3400kr (SYK PRIS!!! Lugubert???)

På forhånd takk,

M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som single kort er nok X800XT best i de fleste oppgaver.

Så at du nevnte Unreal 4 som spill og det mener jeg støtter ps 3.0 (som nVidia støtter men ikke Ati) så da kan det hende at 6800Ultra blir best, men det er umulig og si. Det står også "sli" bak 6800GT kortet, og 2 stk 6800GT i sli yter vesntlig bedre i de nyeste og kommende spillene enn silge X800XT og 6800Ultra gjør.

Håper dette var et klart nok svar. ;)

Endret av ganilsen
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har postet to topic's som ligner på dette før, og vet det er mange lignende tråder ute å går, men lurer på om det er mulig å få et konkret svar:::

Hvilket kort er best til 3D-spill(type spill:fantasy/rollespill/Unreal 4 ol.):

ATI X800 XT (AGP); ca 3500kr

XFX GeForce 6800GT (PCI Express,SLI); ca 3400kr

BFG GeForce 6800 Ultra OC; 3400kr (SYK PRIS!!! Lugubert???)

På forhånd takk,

M

her nevner du jo faktisk to forskjellige slots til skjermkorta, er dette noe du vurderer å kjøpe? eller vil du bare ha en mening fra oss forumbrukerene om hvilket av korta som er best?

uansett hvilket av de skjermkortene der du kjøper så vil du nok bli fornøyd, men x800 xt og 6800 ultra er sprekere enn 6800 gt, så du får bare følge hjertet.. dette med PS 2.0 eller 3.0 har ikke noe særlig å si virker det som.

Les noen tester da vettu, google er din venn :D

Lenke til kommentar
BFG GeForce 6800 Ultra OC er det klart råeste, men sikkert også veldig støyende. Litt rart at det er så billig...

Nei, det er ikke veldig støyete. Så fort driveren har blitt lastet inn så går hastigheten på viften ned, og det blir stille...

OC kortet er klokket over Ultra-hastighet, altså ikke 400Mhz, men 425Mhz, og det er et av de beste Ultra-kortene du kan få...

Lenke til kommentar

Jeg ville bare ha en mening fra dere ;)

Jeg skrev en mail til Mamoz.no og spurte om GeForce 6800 Ultra OC kortet, og fikk vite at det er så billig fordi det ikke følger med noe særlig bundle. Men av kortene jeg listet opp, er det vel ingen tvil om at Ultrakortet er RÅEST.....

Lenke til kommentar

Bare så dere vet det så har MPX også det BFG 6800U OC kortet inne, til 3295,-

Vurderer dette selv faktisk.. Men synes det blir litt hardt med to molexkontakter i minus på mist 500wattern min. Gidder ikke pakke på med overganger i hytt og pine..

Noen som vet hva som skjer om man har i bare en molex? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...