zeitgeist Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Vil bare slå et slag for Pygame, en pakke med moduler som gjøre den enklere å lage spill i Python. Her er også masse kildekode å studere. Kan jo også nevne at Pygame kan brukes tl å lage presentasjoner som får powerpoint til å se ut som en sur tante. Armin Rigo presenterte Psyco slik en gang (ACCU 2004) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Kan ikke akkurat si at den presentasjonen var spesiellt imponerende, sett fra et grafisk synspunkt. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Kan jo også nevne at Pygame kan brukes tl å lage presentasjoner som får powerpoint til å se ut som en sur tante. Armin Rigo presenterte Psyco slik en gang (ACCU 2004) Hvorfor i all verden blander du et programmeringsspråk med et drag'n'drop presentasjonsverktøy?? Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Kan ikke akkurat si at den presentasjonen var spesiellt imponerende, sett fra et grafisk synspunkt. :-) Skal ikke krangle med deg om det. Men jeg husker det vakte en del oppsikt når han la det frem på den måten. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Hvorfor i all verden blander du et programmeringsspråk med et drag'n'drop presentasjonsverktøy?? Synes du det er så rart når dette rammeverket faktisk har blitt anvendt til å lage grafiske presentasjoner? Det er uansett en kuriositet. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det er jo morsomt å se ulike områder der programmeringsspråk er brukt. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Synes du det er så rart når dette rammeverket faktisk har blitt anvendt til å lage grafiske presentasjoner? Det er uansett en kuriositet. Så hvis jeg lager noe skikkelig eyecandy stuff med DirectX så kan jeg liksom si: Se hvor mye kulere presentasjoner du kan lage med DirectX enn i Powerpoint?? Igjen: Du kan ikke sammenlikne et programmeringsspråk med et enkelt presentasjonsverktøy. Det blir som å sammenlikne en trøsykkel med et F-16, for SE hvor mye fortere du kommer deg frem med et F-16.... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hvis både F-16 flyet og trehjulsykkelen står som reelle muligheter for å ta deg til jobb, så er vel sammenligningen grei? Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Synes du det er så rart når dette rammeverket faktisk har blitt anvendt til å lage grafiske presentasjoner? Det er uansett en kuriositet. Så hvis jeg lager noe skikkelig eyecandy stuff med DirectX så kan jeg liksom si: Se hvor mye kulere presentasjoner du kan lage med DirectX enn i Powerpoint?? Igjen: Du kan ikke sammenlikne et programmeringsspråk med et enkelt presentasjonsverktøy. Det blir som å sammenlikne en trøsykkel med et F-16, for SE hvor mye fortere du kommer deg frem med et F-16.... Det var da voldsomt da. Poenget er at det ikke tar så veldig lang tid å lage noe fancy hvis man først kan Python og har satt seg inn i Pygame. Så lenge enkelhet (som i "enkelt presentasjonsverktøy") er kriteriet, er derfor sammenligningen relevant. Det vil den også være dersom du enkelt kan levere med DirectX og opplever det som et formålstjenlig verktøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå