Gå til innhold

Gaming/overklokking pc til 16000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SLI er oppskrytt. Kortet for den kvalitetsbevisste gamer er x850xt pe :thumbup:

Er helt enig, men trådstarter ville ha muligheten til å kjøpe et EKSTRA kort om en stund :)

Selv om jeg personlig mener SLI er tull, siden når du kommer dithen at du vil ha et ekstra skjermkort, så er det nye skjermkort på markede som yter 3 ganger mer en et singel skjermkort. Med SLI får du du mellom 50(+) til 80 prosent bedre grafikkytelse.

MEN det kan være smart å kjøpe et SLI hovedkort alikavel, ATI kommer jo sikkert med en SLI løsning i framtiden :)

Lenke til kommentar
Selv om jeg personlig mener SLI er tull, siden når du kommer dithen at du vil ha et ekstra skjermkort, så er det nye skjermkort på markede som yter 3 ganger mer en et singel skjermkort. Med SLI får du du mellom 50(+) til 80 prosent bedre grafikkytelse.

HELT enig! Trodde nesten jeg var den eneste som så dette poenget :)

edit: Trådstarter, jeg hadde Nvidia-skjermkort før og var strålende fornøyd. Nå har jeg Ati, og er fortsatt like lykkelig.

Begge produsentene har så gode oppsett og konfigurasjonsmuligheter at jeg synes det er tull å velge kort basert på produsent.

Når du har prøvd AtiTool er det vanskelig å venne seg til å klokke på noen annen måte :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
jeg hadde lyst på den jeg men:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151

Dvs at den beste er den her:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5132

?

Riktig :)

Men om du vil ha 2gig med ram så er det alternativet du nevner det beste. De fleste spill i dag klarer seg med 1gig ram, men har hørt at battlefield for eksempel liker mer 1,5-2gig :)

Bare husk å ikke ha mer en 2 ram brikker totalt på AMD CPU'ene som er å få tak i Norge i dag, når "Venice" kommer skal visstnokk det problemet forsvinne.

Men best overklokking får du med 1gig ram, siden de store(1024mb) brikkene klokker dårlig.

Mvh Øystein

Lenke til kommentar

Da var pcen min klar, takk til alle som hjalp meg fram til mitt nye vidunder :)

DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte

OCZ PowerStream strømforsyning 600W

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

Zalman CPU Vifte

Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe Vivo, Dual DVI, retail, Plat. Edition

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort Watercooling case

Mvh Monica

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle nevne at hvilken multiplier cpuen har ikke har noe å si for hvor langt man klarer å klokke, a64 har i praksis ulåst multiplier, da ytelsen er den samme selv om man har en divider på rammen og dfi sine kort lett klarer 333htt iallefall.

Men 3200+ er et godt valg det og, prisforskjellern til 3000+ er jo ikkesærlig stor..

lykke til med innkjøp og overklokking da, oppsettet ser veldi bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle nevne at hvilken multiplier cpuen har ikke har noe å si for hvor langt man klarer å klokke, a64 har i praksis ulåst multiplier, da ytelsen er den samme selv om man har en divider på rammen og dfi sine kort lett klarer 333htt iallefall.

Men 3200+ er et godt valg det og, prisforskjellern til 3000+ er jo ikkesærlig stor..

lykke til med innkjøp og overklokking da, oppsettet ser veldi bra ut :thumbup:

Sant det, men det er lettere å overklokke, men hvor lett det har har jo ingenting med hva en CPU faktisk kan klare :()

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...