andesam Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er på utkikk etter en ny skjerm, og jeg har bestemt meg for å gå for LCD (merker at øynene mine trenger bedre behandling nå ). Bruker dataen til veldig mye forskjellig egentlig. Det jeg ser at jeg kommer til å drive mest med i fremtiden er diverse grafiske ting, så jeg trenger en skjerm med bra fargegjengivelse. Men jeg vil ikke ha en skjerm som har masse etterslep, siden jeg også skal bruke den til å se/redigere film, og også noe spilling. Hadde tenkt til å kjøpe 19", merker at 17" er en tanke lite. Vil ikke betale mer enn drøye 4000kr. På forhond takk for alle svar Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Ingen som har noen tips? Sånn jeg ser det nå så står valget mellom Nec 1970GX og BenQ FP937s+. Noen som har noen innvendinger på hvilken av disse jeg burde velge? Eller om det eventuelt er noen andre jeg burde kikke på. Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Skal du jobbe med grafikk er ikke TFT rette veien å gå med mindre du ønsker å bruke betydelige mengder av penger på skjermen. Hovedproblemet med TFT er at fargegjengivelse og kontrast er for dårlig i forhold til CRT. Ofte får man ett grønnskjær (noen ganger grønnblått) med TFT (kan ikke korrigeres med drivere eller kalibreringssoftware desverre), samt at kontrastratioen er sinnsykt mye lavere enn på CRT (svart blir aldri helt svart, samt at lysegrått ofte blir brent ut og ender opp som helt hvitt) Endret 24. april 2005 av SUiCiDE_COMMANdO Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Skal du jobbe med grafikk er ikke TFT rette veien å gå med mindre du ønsker å bruke betydelige mengder av penger på skjermen.Hovedproblemet med TFT er at fargegjengivelse og kontrast er for dårlig i forhold til CRT. Ofte får man ett grønnskjær (noen ganger grønnblått) med TFT (kan ikke korrigeres med drivere eller kalibreringssoftware desverre), samt at kontrastratioen er sinnsykt mye lavere enn på CRT (svart blir aldri helt svart, samt at lysegrått ofte blir brent ut og ender opp som helt hvitt) Slike skjermer har eg også sett men det for 2-3 år sidan (og dei alle billigaste jallamerka i markedet no) Viss du titter på Kvikks ( profil ) så vil du sjå at det finnes gode LCDer for det grafiske markedet. Skal ein ha ein skjerm som det er viktig med korrekt fargegjengivelse bår den vere anten VA eller IPS-basert og ikjek TN-basert Ein god CRT og ein god LCD er ikkje så stor prisforskjell på. For 19" til LaCie (CRT stå det på den amerikanse webshopen $379 og for 22" er det $779 Til samanlikning er 19" LCDen $579 og 20" $969 (1.199 med ekstrautstyr) 22"CRT og 20" LCD er like store synsfelt (20" begge) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå