Kilroy Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg vurderer å gå over til amd 64 cpu og hovedkort, men vet ikke helt hva som passer for de andre delene jeg har.Nå kjører jeg socket A xp 3200 + og abit nfs HK. Jeg har x800 xt pe AGP, og 2 X 1024 geil value pc 3200 ram, kjører dual channel nå og vil gjerne gjøre det med nytt HK/cpu. Har to disker WD ide 3,5 , dvd brenner (plextor) og dvd spiller Er det bare å kjøre igang med socket 754 eller 959, eller vil skjermkortet eller diskene ikke passe inn på nytt HK? Kan jeg kjøre dual channel på ram'en i 754 eller 939? har ikke noe særlig peil på annet enn socket A. Kommer ikke til å klokke, satser på deler i middelsjiktet Håper på litt tips her Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 hvis du kjøper s939 så må du kjøpe nforce 3 hvis du skal ha agp.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Ja, du kan velge stort sett hva som helst av Socket 754 eller 939. Det eneste du må passe på er at hovedkortet har AGP-port til skjermkortet. Dvs. at brikkesettet må ha AGP-kontroller og ikke PCIe-kontroller. Han over nevner brikkesettet nForce3, det er klart mest populært blandt de som har AGP, men det finnes andre brikkesett også. Alle hovedkort støtter 4 stk IDE-enheter. Om du velger Socket 939 så kan du kjøre ram'en i dual-channel. (Ikke at det har noe å si i praksis, siden Scoket 754 CPU'ene med samme modellnummer er klokket høyere og dermed faktisk yter noe bedre) Altså: Athlon64 3000+ på Socket 754 med 1 minnekanal slår såvidt ytelsen til Athlon64 3000+ på Socket 939 med 2 minnekanaler. Grunnen er at sistnevnte CPU er klokket 200MHz lavere enn førstnevnte. Ulempen ved valg av Socket 754 er at den raskeste CPU'en er 3700+, mens på Socket 939 kan du velge helt opp til 4000+ og FX55 og mer også etterhvert som nye CPU'er lanseres. (Siste CPU til Socket 939 skal bli en Athlon64FX med dualcore til svinhøy pris. Deretter kommer nye sokler.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå