Pentimuml Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hei Jeg har tatt 24 bilder på en vanlig filmrull og bare lurer kort på åssen kvalitet det er på bilder vanlige fotobutikker brenner på en slik fotocd. Også hvor mye det koster hadde vært fint å vite Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Kvaliteten varierer veldig fra sted til sted. De fleste fotobutikker behandler heller ikke bildene slik at de kan oppleves litt dårlige ved første øyekast. Det er fordi man da har maks frihet til å behandle bildet slik man selv helst vil i etterkant. Nå kan jeg bare ta utgangspunkt i der jeg jobber. Vi scanner bildene i 6 megapixler (ca. 3000x2000 pixler) med en dedikert proff filmscanner. Dette virker å være bra nok for alle som har vært innom, og noen tidsskrift bruker også denne tjenesten fra oss. Prisen pr. film ved samtidig fremkalling (og evt. kopiering) er 89 kroner uavhengig om man ønsker timesfremkalling eller vil vente noen dager. Andre butikker kan være billigere, men dårligere (lavere oppløsning og dårligere scanner f.eks). Ellers finnes det jo laboratorier for profesjonelt bruk som er dyrere og bedre. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 En får da altså både negativremsen og bilder på cd for den nette sum at 89kr pr film? Send meg en PM om hvor du jobber da, om du har lov til det... Er ganske sikker på at jeg vet hvor det er, men slik i tilfellet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har vel egentlig ikke lov til det. Vil nok kalles snikreklame Men uansett blir det vanskelig akkurat nå da maskinen vår er i stykker. Vi venter på en del fra Japan, og håper den kommer snart. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jøss. En PM er det vel ingen som finner ut av... Jeg skal uansett ikke si noe som helst. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 En annen tråd om det samme: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=340202 Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 En fotobutikk jeg kontaktet i Trondheim svarte dette når jeg spurte om pris og kvalitet på scanning: Prisen på fremk.av 24 bilders film m/bilder+CD er 214.- Oppløsningen er 300dpi 300dpi sier meg ikke stort. Men jeg føler det kan være en smule eller tre, for lite. Tar jeg feil? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 300 dpi er trykkekvalitet. Det vil si at du får en filstørrelse som tilsvarer at bildet kan trykkes i trykkekvalitet (magasinkvalitet) i 10x15. Regner med at det er det de mener, og ikke 300 dpi av selve negativet. Lenke til kommentar
sarom Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 En får da altså både negativremsen og bilder på cd for den nette sum at 89kr pr film? Send meg en PM om hvor du jobber da, om du har lov til det... Er ganske sikker på at jeg vet hvor det er, men slik i tilfellet. Jeg vil anbefale deg å prøve Foto-Huset i karl Johansgt., Oslo. Førsteklasses butikk og service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå