Gå til innhold

Histroier fra en verden av overklokking!

Anbefalte innlegg

som dere ser i tittelen er det historier om syk syk syk overklokking jeg er ute etter. samme hva du har som hardware. gi meg en historie! vi trenger det. det er altfor seriøst her.. vi trenger litt humor og.

edit: det meste..

Endret av simvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du bare høre historer? :p

Si hvilken hardware du har, så får du nok mer hjelp.

det er ett fett vill bare ha med noe om stakkars 3200+ jeg..

...men vi vet fortsatt altfor lite...

Hvilken 3200???

Socket A Athlon XP? Socket 754? Socket 939? Newcastle? Winchester?

Input er nøkkelordet.

Lenke til kommentar

Ah, det var en kald vinterkveld, jeg kjente magien i luften, og gradstokken krøp stødig nedover. Da han hadde passert -10c starter jeg opp Hellfish, hun var i godt humør, og malte mens seg støk henne over sidedøren. I kveld skal det skje, sa jeg til henne, og jeg tror hun forstod hva jeg mente. "Del" ble presset inn idet hun gav fra seg det så altfor gjenkjennelige pipet, og vi gled sakte inn i "den blå himmel". FSB'en kjørte vi opp til 302 og multiplikatoren stålsatte vi på 10. Vcore 1,8 og Minnet ble satt til 1:1 med timings 2,5-3-3-5. Mm, tenkte jeg, best å ikke varme henne opp først. Jeg kjente på vannet, og delte hennes smerte, 2c sa gradestokken. Er du klar, spurte jeg. Hun var for spent til å svare, men hjalp meg lekende ut av menyen. Med skjelvende hender trykket jeg inn "save and exit". Pip, sa hun, og så var vi i gang. Press "del" to enter Setup, hvisket hun til meg, men nei, det var ingen vei tilbake nå. De neste 10 sekundene gikk så fort at jeg ikke engang husker dem, men loading-screenen kom på besøk. Jeg fikk ikke engang satt over kaffen før jeg hørte han smalt igjen døren etter seg. Det var da enda godt, tenkte jeg, vi ville ikke ha ham sittende her utover kvelden. Jeg sippet i den herlige varme kaffen, og spyttet den ut igjen da jeg kom på at jeg egentlig ikke liker kaffe. Vi nærmet oss bakgrunnsbile, ikke noen "Safe Mode" for denne dama, her kjører vi hardt. Welcome, etterfulgt av "tai-tan-ti-tan-ti-ta" fylte det nedfrossede rommet. Hjertet slo raskt nå, og hadde ålt seg vei helt opp til halsen. Alt for ofte hadde datapekeren stoppet her, alt for ofte, på dette stadiet, hadde jeg blitt møtt av Freddy Krueger, Djevelen, ja til og med BSOD om du vil. Men det tenkte jeg ikke på nå. Vi var inne, MX510'en gled over skjermen som en rose på isen. Jeg nærmet med CPU-Z, dette måtte foreviges, dette måtte kunne dokumenteres og bevises. Dette måtte jeg kunne fortelle om. Like lett som en fjær spratt CPU-Z opp, "Print Screen" ble trykket inn, og resten er historie.

Se sig :)

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Ah, det var en kald vinterkveld, jeg kjente magien i luften, og gradstokken krøp stødig nedover. Da han hadde passert -10c starter jeg opp Hellfish, hun var i godt humør, og malte mens seg støk henne over sidedøren. I kveld skal det skje, sa jeg til henne, og jeg tror hun forstod hva jeg mente. "Del" ble presset inn idet hun gav fra seg det så altfor gjenkjennelige pipet, og vi gled sakte inn i "den blå himmel". FSB'en kjørte vi opp til 302 og multiplikatoren stålsatte vi på 10. Vcore 1,8 og Minnet ble satt til 1:1 med timings 2,5-3-3-5. Mm, tenkte jeg, best å ikke varme henne opp først. Jeg kjente på vannet, og delte hennes smerte, 2c sa gradestokken. Er du klar, spurte jeg. Hun var for spent til å svare, men hjalp meg lekende ut av menyen. Med skjelvende hender trykket jeg inn "save and exit". Pip, sa hun, og så var vi i gang. Press "del" to enter Setup, hvisket hun til meg, men nei, det var ingen vei tilbake nå. De neste 10 sekundene gikk så fort at jeg ikke engang husker dem, men loading-screenen kom på besøk. Jeg fikk ikke engang satt over kaffen før jeg hørte han smalt igjen døren etter seg. Det var da enda godt, tenkte jeg, vi ville ikke ha ham sittende her utover kvelden. Jeg sippet i den herlige varme kaffen, og spyttet den ut igjen da jeg kom på at jeg egentlig ikke likte kaffe. Vi nærmet oss bakgrunnsbile, ikke noen "Safe Mode" for denne dama, her kjører vi hardt. Welcome, etterfulgt av "tai-tan-ti-tan-ti-ta" fylte det nedfrossede rommet. Hjertet slo raskt nå, og hadde ålt seg vei helt opp til halsen. Alt for ofte hadde datapekeren stoppet her, alt for ofte hadde jeg blitt møtt av Freddy Krueger, Djevelen, ja til og med BSOD om du vil, på dette stadiet. Men det tenkte jeg ikke på nå. Vi var inne, MX510'en gled over skjermen som en rose på isen. Jeg nærmet med CPU-Z, dette måtte foreviges, dette måtte kunne dokumenteres og bevises. Dette måtte jeg kunne fortelle om. Like lett som en fjær spratt CPU-Z opp, "Print Screen" ble trykket inn, og resten er historie.

Se sig :)

:!:

Super historie :D

Lenke til kommentar
Skal du bare høre historer? :p

Si hvilken hardware du har, så får du nok mer hjelp.

det er ett fett vill bare ha med noe om stakkars 3200+ jeg..

...men vi vet fortsatt altfor lite...

Hvilken 3200???

Socket A Athlon XP? Socket 754? Socket 939? Newcastle? Winchester?

Input er nøkkelordet.

det er det samme.. historien er det viktige her. men den må inneholde tallene 3200+ og amd. da er jeg fornøyd..

Lenke til kommentar
det er det samme.. historien er det viktige her. men den må inneholde tallene 3200+ og amd. da er jeg fornøyd..

Hm, hadde ikke med hverken 3200+ eller AMD jeg :p

vel i din historie var det ikke nødvendig-.. føler jeg. den var bra hely alene. man skjønte hva det dreiet seg om. for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på at overskriften bør endres, og det av to grunner. Den ene er at den bryter "tre-ords-regelen" (altså, den må være lengere), og den andre grunnen er at den i særdeles liten grad beskriver hva du er ute etter her... En helt annen ting, er at du ber om historier med en ganske spesifikk prosessor, som i utgangspunktet gjør tråden uinteressant for 99% av forum-brukerene. Gjør den heller om til for eksempel "Fortell dine historier fra overklokkingsverdenen!". Å snevre inn til AMD og deretter 3200+ (socket A, 754 eller 939) virker ikke klokt. Historien blir jo ikke mindere spennende med andre prosessorer...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Jeg kom til å tenke på at overskriften bør endres, og det av to grunner. Den ene er at den bryter "tre-ords-regelen" (altså, den må være lengere), og den andre grunnen er at den i særdeles liten grad beskriver hva du er ute etter her... En helt annen ting, er at du ber om historier med en ganske spesifikk prosessor, som i utgangspunktet gjør tråden uinteressant for 99% av forum-brukerene. Gjør den heller om til for eksempel "Fortell dine historier fra overklokkingsverdenen!". Å snevre inn til AMD og deretter 3200+ (socket A, 754 eller 939) virker ikke klokt. Historien blir jo ikke mindere spennende med andre prosessorer...

må nok bøye meg for deg der ja.. skal fikse det..

Lenke til kommentar

Var en varm dag da jeg satt med min ukesgamle shuttle. Under den massive kjøleblokka av aluminium lå det en rykende fersk Prescott på 3Ghz... Jeg bestemte meg for at den skulle faen meg overklokkes, og det til de grader. Jeg tilkalte backup fra naboen, jeg trengte noen med litt erfaring. Så, etter 10 minutter satt vi der, trykket vilt på tastaturet for å navigere oss gjennom den blå menyen med gul skrift. Det ble stilt på volt, fsb og dividere. Spennigen var ulidelig før jeg valgte "save and exit setup", det ble stille i 2 sekunder, så hylte viftene igang og vi nådde det magiske "Velkommen", eller "Welcome" for de av oss som er litt internasjonale. Da var det raskt opp med cpu-z, jeg frydet meg over det tallet jeg leste av, 3.9Ghz. Jeg var storfornøyd over å ha klokket så mye i min shuttle, da var det på tide med superpi. Jeg avsluttet alt av unødvendige programmer. "Calculate, 1M, OK", og vi var igang... Det var utrolig deilig å se den fjerde loopen gjøre seg ferdig i løpet av 1 sekund. Det hele endte på litt over halvminuttet, etter jeg sjekket temperaturen tenkte jeg; "dette er ikke forsvarlig". Jeg var nødt til å sette ned hastigheten med 300Mhz, og på den hastigheten kjører den idag.

Men du verden så morsomt det er å ha hatt en cpu som kjører på 3.9Ghz, selvom det bare varte i noen minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...