Boink Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Ved oppstart av maskina mi får jeg følgende feilmelding på skjermen fra skjermen selv: "PC entering power saving mode" Før var det også en pipelyd, men denne fikk jeg fjerna uten helt å vite hvordan. Jeg tror en kabel til hovedkortet ikke satt helt godt inni. Hvertfall, ved oppstart får jeg denne beskjeden opp på skjermen med en gang. Jeg får ikke gå inn i BIOS, skjermen er ellers helt svart, og jeg har ingen muligheter til å gjøre noe som helst på skjerminnstillingene heller. Maskinen ellers går som bare det. Alle viftene fungerer, men som sagt, ikke noe bilde. Jeg har prøvd to forskjellige skjermer, og tre forskjellige skjermkort uten noen som helst for forandring. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Boink Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Søkte litt på nett å fant dette: Jeg fant forresten noe på nettet da jeg søkte på "emnet": Suspend Switch: This setting is used for enabling or disabling the hardware suspend switch on the motherboard. Many MBs have those two pins, in most cases near other connetion pins ( pins for turbo sw, turbo led, reset sw, power led, etc.). HDD Off after / HDD Power down: *Disabled: HDD's motor will not be off. *1Min ~ 15Min: Defines the continuous HDD idle time before the HDD entering power saving mode (motor off). *When Suspend: BIOS will turn the HDD's motor off when system is in SUSPEND mode. *Note: When HDD is in power saving mode, any access to the HDD will wake the HDD up. Nå har jeg ikke toweret foran meg her, men mener at det var "turbo sw, turbo led, reset sw, power led"-pin'ene jeg pressa på plass for å bli kvitt pipelyden (skjerm problemet eksisterte da også). Ser jeg riktignok noe med "suspend" på av de der så kan jeg jo kanskje bare prøvde å nappe ut den. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal finne på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå