Gå til innhold

Krise! Svidd/knust CPU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jippi !!!

Nå fungerer det :smile:

Jeg satte i prosessoren når jeg kom hjem fra jobb i dag og alt funket plutselig. Kanskje var det bare prosessoren som ikke sto helt i socketen eller noe sånnt. Det funket i hvertfall i 2 timer.

Men tusen takk for hjelpen i hvertfall.

:smile:

Lenke til kommentar

Ville bare si at alt funker perfekt fortsatt (etter 2 døgn). Tror det bare var prosessoren som ikke satt helt i.

Det er forresten utrolig deilig å oppgradere til en så rask og stillegående PC. (Hadde en Athlon1000 med SD-ram og 5400rpm HD før)

Det tar under 25 sek fra jeg trykker på knappen til Windows XP og alle bakgrunnsprogrammene er startet. :smile: Kan anbefale min hardware. (Se 1. post)

De eneste ulempene er at den 6-kanals lyd-utgangen ikke fulgte med HK, og at "Silent Viking" lager litt mer lyd enn forventet. Strømforsyningen lager enda mer lyd, men Seagate-disken er utrolig deilig stillegående. :smile:

Lenke til kommentar

Bra det ordnet seg da! :smile:

Har problemer med nyinnkjøpte deler selv, og vet hvor frustrerende det er!

Har sendt inn HK, men de fant ingen feil på det. Får det tilbake i løpet av uka. Hadde jeg vært lur, hadde jeg sendt inn CPU også i samme slengen. Muligens også RAM.

Men kanskje får jeg det til å fungere slik som du gjorde..

Jeg prøvde jo å sette inn alle komponenter på nytt, kjørte med minimalt antall enheter osv.

Dvs satte inn alt utenom CPU på nytt, for jeg har lest hvor risky det er å montere AMD-CPUer, så jeg ville helst la den stå urørt.

Kanskje er nettopp dette kilden til mine problemer!

Lenke til kommentar

mbst: Det er ikke så risky. Bare vær forsiktig. Jeg har satt i minst 15, og det har bestandig gått fint. Selv om jeg har måttet bruke en del makt for å få på kjøleribbene.

Har du skrevet en egen post på det? Hvis ikke så får du kanskje noen gode tips om du gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...