Gå til innhold

325/600, normal frekvens på 6800NU?(256mb)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Referansehastigheten for 'vanlig' Go 6800 er 300/700, men leverandørene kan egentlig sette klokkehastigheten slik de vil.

Edit: Gudene må vite hvor jeg fikk det for meg at det var snakk om en bærbar (at det var en Dell, kanskje). 325Mhz på kjernen er referansehastigheten for den vanlige 6800. Referansehastigheten på minnet er 350Mhz (700), men særlig OEM-kort er ofte klokket lavere.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Referansehastigheten for 'vanlig' Go 6800 er 300/700, men leverandørene kan egentlig sette klokkehastigheten slik de vil.

Edit: Gudene må vite hvor jeg fikk det for meg at det var snakk om en bærbar (at det var en Dell, kanskje). 325Mhz på kjernen er referansehastigheten for den vanlige 6800. Referansehastigheten på minnet er 350Mhz (700), men særlig OEM-kort er ofte klokket lavere.

Takk!

Så jeg kan da sette opp minne til 700 uten noe stress?? Tok "detect optimal" og kom ut med 400/700. selv om jeg ikke helt stoler på driver basert OC.

Lenke til kommentar

Det kan vel hende at Dell har fått hvem enn som lager disse kortene for dem til å bruke tregere minne enn på retailkortene for å spare noen kroner. Det er bare å prøve seg frem. nVidias automagiske detektering av maks klokkehastighet er ikke ufeilbarlig.

Lenke til kommentar
DDR700 gjelder 128 MB. Så vidt jeg vet er DDR600 standard for 6800-kort med 256 MB.

Ahh, takk :)

Jeg satte opp minnehsatigheten gradvis med rivatuner, og trykket test, gikk helt fint til jeg testa 950, da fikk jeg artifacts og "ikke passert"

Kjører det på stock nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...