Gå til innhold

Socket A Sempron unlocking


Økonom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13år og låser opp mulitplier med kniv osv? en som har det moro kanskje? Ikke lek med noe du ikke vil ødlegge.. ;)

 

tror ikke på deg jeg men

Waha? Tror du ikke på meg :(

 

Nå har je bestilt en ny Sempron 2200+ fra PSdata... får den vel på fredag. Jeg må jo låse opp den og, men maks. multiplieren skal få bli på 11x :yes:

*gleder seg*

 

Hvis du ikke tror på meg, kan jeg godt legge et par bilder her av min desperat forsøkt gjenopplivede <<Athlon XP-M MP>>

Lenke til kommentar

Jeg poster bilder av prosessorene i morgen. Jeg fikk en ny Sempron 2200+ i posten i dag :yes: Klokker nice. her er et screenie (ja, fsb'en er litt høy, men jeg tør ikke begynne å skjære igjen. Denne skal ikke ødelegges):

cpuz.jpg

 

Jeg lurte også litt på hva jeg burde ha som maks. vcore...?

 

Edit: Ja, det er bare Athlon XP-M, vet ikke hvorfor det ikke ble noen mp på slutten... Trenger det jo ikke uansett, bare ser litt bedre ut :D

 

Edit 2: 2236 MHz (10,5x213)

 

Edit 3: Det gikk nok litt for fort, bsod, kjører stabilt på 2222 MHz nå (11x202)

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

Her er den ødelagte prosessoren, poster bilde av den andre senere.

 

sempron_big.jpg

 

Som du ser, så kobler man bare sammen de to siste L5-ene med blyant, det kan hende at du må skrape litt med en kniv på den nest siste (pga de laser kuttene). Jeg måtte det på begge mine.

 

Ikke verdt å begynne og tukle med L6-ene (de bestemmer maks. multiplier, hvis du ikke har fått det med deg). Jeg ødela jo en på det.

 

NB! Du kan ikke justere multiplieren fra bios :( du må ha et program som f.eks. CrystalCPUID eller CPUMSR, og gjøre det fra Windows.

 

Last ned CPUMSR!

Last ned CrystalCPUID!

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvorfor ikke bare kjøre 5V inn på broene så du hører et lite klikk (broen blir brent over). Da legger man bare pinner i socketen =) Gjorde selv dette på min SN41g2.

Bumper denne litt.

 

Når du kjørte 5v inn på broene tok du fra PSU eller batteri? Driver å skal lage MP prosessorer ut av 2 XP-m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...