Gå til innhold

Socket A Sempron unlocking

Økonom

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har låst opp multiplier på min kjære Sempron 2200+ (for de som trodde det ikke gikk an; det går altså an!), jeg koblet sammen det to siste L5-greiene... (da blir det en "Athlon XP-M MP" :!: )

...men da fikk jeg maks multiplier på 11, og cpu'n min ville ikke lengre enn ca 2035 MHz, så jeg begynte å tukle med L6 (for å låse opp høyere multiplier). Jeg fikke den på 11.5 og cpu'n kom opp på ca. 2070 MHz. Men jeg ville ha den høyere, så jeg begynte å skjære i L6-ene igjen, etter det fungerer den ikke lengre (jeg låste den opp til 24x), når jeg starter pc'n kommer det bare et nedtrykkende kort klikk fra hovedkortet mitt (Asus A7V600-X, KT600 brikkesett).

Når jeg starter den med cpu i, blir cpuen varm... så den er nok ikke helt ødelagt.

?

Forslag til å få den til å fungere igjen...?

:cry: Åsmund

Edit: plz, ikke si at "den er jo så billig at jeg bare kan kjøpe ny" eller noe sånt... 500,- er jo ikke såå lite, jeg er 13 år... kan jo kjøpe meg en ny skateboard-plate for de pengene...

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rest In Peace gutten min, nå lærte du noe nytt i dag også.... ;)

Er redd for at CPUèn har reist til evige 3D-marker...

Ok, men det tror ikke jeg (jeg kan jo ikke tro det)

Andre forslag til å vekke den til live igjen...?

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Rest In Peace gutten min, nå lærte du noe nytt i dag også.... ;)

Hmm... Så du mener jeg skal la den være i fred?

Den går ikke.. Ikke noe morsomt

Tviler på at det er så mye å gjøre med den. Er du heldig kan du kanskje koble sammen broene igjen, men tror nok du må ha ny cpu. Og ikke lek deg mer med den... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har du ikke råd til å ødelegge.. la være.. :)

Sorry *kid*... "hard facts of life"...

Det er surt, enda surere dersom det var penger du har tjent på å slepe Aftenposten opp trappene til sure kjerringer som lukter fisk (minner meg om tiden på din alder):)

Synes du har vært flink jeg som har vist meget gode evner som "hardware tweaker".. Du må nok regne med litt svinn... Tenk på "Kongeklokker" Kjell-Erik Budalen som "poffa" mer enn ett X800 XT PE kort.. i sin jakt på 3DMark-rekorden.

Edit:

"Nicket" ditt "Økonom" er klart villedende... :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
..."Nicket" ditt "Økonom" er klart villedende... :p...

Desverre, så blir det vel det...

Men, det jeg ikke skjønner, er at kjernen blir varm når jeg starter pc'n med den...

Tror kanskje hovedkortet mitt starter den på høyeste eller laveste multiplier (3 eller 24) og den vil vel i hvert fall ikke klare 24, og med minste fsb på 100 MHz og multiplier på 3, er det vel rart om den starter da og...?

Når jeg skal koble sammen broene igjen, burde jeg fylle hakket med Araldit (eller noe annet)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du er inne på noe her.. Kan godt være at HK(BIos) ikke er med på notene..

Prøv å "Lukke broa".... araldit/epoxy holder ikke.. det må jo være strømledene..

Sånn "varmetrådlakk" fra Biltema.. eller "mikroklodding" med ekstrem nøyaktighet må vel til..

Edit:

En liten bit av kobbertråd fra en leder + araldit kan evt. funke..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Jeg skal prøve.

Hvis jeg skal ha meg ny, bør jeg kjøpe en ny Sempron eller en Celeron D (jeg har et s478 Asus kort liggende... AGP 4x, men jeg er ingen stor spiller, så jeg klarer meg med det)?

Blir vel et fett hvilket CPU du satser på, kjøp den billigaste du....

Lenke til kommentar

Ok, gleder meg til å få den! Skal ikke bli noe tull der, nei...

Kjipt at jeg herpa den akkurat nå, hadde akkurat begynt å komme litt inn i VB.Net :hm:

...si ifra hvis noen har erfaringer med Celeron D...

det gir jo en litt bedre feeling når man modder cpu'n litt, da :p bare det ikke blir for mye

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Joa.. du blir mer "konge" når du må frem med "loddebolten" og gjør hardwaremods.

Men dersom du (som visse andre) :) "bare må" klokke.. (og ikke er en "lamegamer") da bør du prøve en CeleronD..

Klokker fantastisk bra.. og det er både iflg. tester.. og praktiske brukererfaringer her i forumet (min CeleronD 2.4 klarer greit 3.6...dvs. FSB133->200.. Det er klokk det!).. :)

Lenke til kommentar

Ok, gleder meg til å få den! Skal ikke bli noe tull der, nei...

Kjipt at jeg herpa den akkurat nå, hadde akkurat begynt å komme litt inn i VB.Net :hm:

...si ifra hvis noen har erfaringer med Celeron D...

det gir jo en litt bedre feeling når man modder cpu'n litt, da :p bare det ikke blir for mye

Ta en titt her: P4 2,6GHz...

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=14827

Og selg vekk det du har til overs...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Ta en titt her: P4 2,6GHz...

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=14827

Og selg vekk det du har til overs...

Ja! Den har jeg lyst på... Sendte han en mail.

Er vel ikke så mye å få for det hovedkortet jeg har, men jeg skal selge det, det er bare litt over en mnd gammelt.

Det S 478- kortet jeg har er dette: Link

...men ram-en min er PC3200, tror du den vil fungere på dette hovedkortet (på en lavere hastighet)?

Lenke til kommentar
Joa.. du blir mer "konge" når du må frem med "loddebolten" og gjør hardwaremods.

Men dersom du (som visse andre) :) "bare må" klokke.. (og ikke er en "lamegamer") da bør du prøve en CeleronD..

Klokker fantastisk bra.. og det er både iflg. tester.. og praktiske brukererfaringer her i forumet (min CeleronD 2.4 klarer greit 3.6...dvs. FSB133->200.. Det er klokk det!).. :)

Ok, er det låst multiplier på den?

Jeg er virkelig intel-n00b :blush:

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått svar, allerede... Celeron D 2.4Ghz til 400 + frakt (åpnet, men ikke brukt, sier han)

Går for den hvis jeg ikke får svar på den P4 2.6-en i dag. Det haster litt... :p

Vent til kvelden, du vil nok få flere tilbud så det så, kanskje bedre også... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...