Gå til innhold

Mulig å få billig skjermkort som takler nye spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen av dere som har fått med seg at Geforce 6200 kan moddes til 6600? (4 til 8 pipelines) Det klokker også bra.

Derfor er 6200 et bedre kort.

Hva om han ikke har lyst til og drive og modde kortet da?. Jeg ville gått for 6600GT som jeg syns er minimum vis man skal kjøpe ett spillkort idag.

Lenke til kommentar
Noen av dere som har fått med seg at Geforce 6200 kan moddes til 6600? (4 til 8 pipelines) Det klokker også bra.

Derfor er 6200 et bedre kort.

Hva om han ikke har lyst til og drive og modde kortet da?. Jeg ville gått for 6600GT som jeg syns er minimum vis man skal kjøpe ett spillkort idag.

Selvfølgelig er 6600 GT eller et Radeon X800 XL de beste kjøpene - hvis du vil bruke eller har så mye penger. Denne karen spurte om et billig kort, og det er nettopp det 6200 er. (Selvfølgelig er 6600 GT MEGET billig også, i hvertfall hvis du ser på hvor mye ytelse du får for pengene)

PS: Å softmodde 6200 > 6600 er ikke så veldig vanskelig. Du gjør det i windowsmiljø.

Lenke til kommentar
Rett skal være rett. Egentlig var jeg fristet til å gi headcleaver skikkelig på pukkelen, da han systematisk feilinformerer i denne tråden. (Men det er det noen andre som tar seg av.)

jeg har nå ikke gjort det da.

(om enn noe motvillig)

nei så hygglig du er :roll:

jeg kan da ikke noe for at folk blir gærne bare fordi de ikke har rett.

Et X600pro kort vil være like bra som ett 9600 pro kort.

x600pro yter likt som 9600pro! det er helt riktig! men dere har ikke nenvt x600pro før nå! dere har snakka om x600np! x600np yter ikke likt som 9600pro!

x600pro derimot yter det samma!

Og headcleaver du sier at han ikke må kjøpe et 6200 kort men anbefaler et 9600XT kort i samme prisklasse

jeg anbefaler et 9600xt demokort. det koster rundt 200,- mindre enn 6200kortene, hvis jeg ikke tar kjempe feil. 200,- spart er 200,- tjent.

Hva med å linke til en side som har testet dette kortet, feks i 3dmark03?

hvis du leser posten min så sier jeg at jeg har finni den på den gamle pc'en min. den var lagra som et bilde ikke som en link.

Jeg ville nok valgt et 6600 selv om dette muligens kommer på 1050

enig der.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

x600pro yter likt som 9600pro! det er helt riktig! men dere har ikke nenvt x600pro før nå! dere har snakka om x600np! x600np yter ikke likt som 9600pro!

x600pro derimot yter det samma!

Det er ikke noe som heter x600np.

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev på side 1?

Kan du finne et X600np PCIe kort til meg?

Viser vel egentlig hvor lite peiling du har.

jeg kan da ikke noe for at folk blir gærne bare fordi de ikke har rett.

:!: (kommentar unødvendig)

jeg anbefaler et 9600xt demokort. det koster rundt 200,- mindre enn 6200kortene, hvis jeg ikke tar kjempe feil. 200,- spart er 200,- tjent.

Hvorfor anbefaler du da ikke et brukt 9800 kort til under 1000 lappen?

Både 6200 og 6600 gir mer for pengene en et 9600xt. (demo eller ikke)

hvis du leser posten min så sier jeg at jeg har finni den på den gamle pc'en min. den var lagra som et bilde ikke som en link.

Så du legger så stor lit på et gammelt bilde på pcen at du ikke gidder å ta et 5sek søk på google for å sjekke om du har rett før du feilinformerer igjen og igjen. (selv om du blir rettet av flere her står du på ditt)

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare på postene dine for du virker jo nesten litt dum.

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Og headcleaver du sier at han ikke må kjøpe et 6200 kort men anbefaler et 9600XT kort i samme prisklasse

Link?

Hjelper lite å si at en kan finne et 9600XT som demokort til 200kr mindre når en ikke kan bevise det.

Uten å vite om det er noen webshops som selger 9600XT som demo så koster jo det rundt 1000kr "nytt"

Mens et 6200 koster ca 650kr

Og skal en først bruke 1000kr så er et 6600 et mye bedre kjøp.

EDIT:

//tullemodus//

Som sagt, jeg kan og legge ved et bilde og skryte et kort opp i skyene. Men det hjelper lite når det er ingenting som backer opp påstanden.

post-23-1113319988_thumb.jpg

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

jeg holder meg for god til å svare på posten din corcky.

det sier sitt om hvor desperat du begynner å bli når du begynner å kalle meg dum fordi vi er uenige.

jeg har gitt link til 9600xt demo kortet. da jeg sa 200,- spart var det til et 6600 kort.

men nå begynner flere av dere å bli usaklige å da skjønner jeg ikke meninga med å diskutere med dere mer. mitt siste ord i denne topicen

Lenke til kommentar
jeg holder meg for god til å svare på posten din corcky.

det sier sitt om hvor desperat du begynner å bli når du begynner å kalle meg dum fordi vi er uenige.

jeg har gitt link til 9600xt demo kortet. da jeg sa 200,- spart var det til et 6600 kort.

men nå begynner flere av dere å bli usaklige å da skjønner jeg ikke meninga med å diskutere med dere mer. mitt siste ord i denne topicen

Uansett er det 200kr dyrere enn et nytt 6200-kort, som yter omtrent likt, nyere og har bedre forutsetninger for å holde lengre.

Og det at du sier at du ikke vil "diskutere" mer, sier vel kanskje at du har tapt diskusjonen. (minner egentlig om en liten unge som ikke får viljen sin, og dermed blir sur og gidder ikke å snakke til noen.)

EDIT:

Legger en review av 6200 AGP versjon hentet her

3DMark-2003-Pro-ver360.gif

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

ok... så eg må opp i 4 sifret for å få meg et bra skjermkort? har akkurat brukt 2000 på ooogradering av Ram, hdd og tastatur.. tror eg venter litt md skjermkort. derfor tenkte ge å se om det var noen billig billig å få tak i som takler spill, men det ser ut til at eg må opp i litt pris for å få det eg vil ha... då får eg ta oppgraderingen av skjermkort seinere.

Lenke til kommentar

Viss du skal kjøpe kort i dag er det ikke noe vits å kjøpe et gammelt 9600xt kort!

Eit 6600 er eit dobbelt så bra kort til prisen, har sett de på 1000 lappen, og de helder mye lenger enn eit 9600xt kort og det har til og med bedre ytelse enn et 9800Pro kort, så det er ikke eit alternativ! kjøp 6600 viss du har råd, eller eit 6200 kort viss du ikke har mer penger, det er nemlig det som er denne generasjonen av Low end kort! BASTA

Lenke til kommentar
Viss du skal kjøpe kort i dag er det ikke noe vits å kjøpe et gammelt 9600xt kort!

Eit 6600 er eit dobbelt så bra kort til prisen, har sett de på 1000 lappen, og de helder mye lenger enn eit 9600xt kort og det har til og med bedre ytelse enn et 9800Pro kort, så det er ikke eit alternativ! kjøp 6600 viss du har råd, eller eit 6200 kort viss du ikke har mer penger, det er nemlig det som er denne generasjonen av Low end kort! BASTA

disse kortene, er de PCIe? har ikke den utgangen på mitt HK, gar PCI og AGP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...