nab Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hei. Jeg lurer på hvor stor ytelsesforskjell det er på 2 GB RAM med CL2 timing vs tilsvarende med CL3 timing (konkret : http://www.psdata.no/ps.asp?it=107264&mlevel=011001 vs. denne : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 Jeg har tenkt å kjøpe et S939 hovedkort (m/AGP siden jeg har et X800 med AGP) samt en Athlon 64 3500+. Gode forslag til HK samt alternative RAM-moduler (2 x 1 GB) mottas med takk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 For å si det rett ut.. De dyre OCZ-brikkene er kun aktuelle dersom du skal bedrive seriøs klokking.. da de i mange tester viser at de kan kjøre både "stramme timings" og høye hastighet (HT/FSB). Ja. de over dobbelt så dyre brikkene yter klart bedre i minnebåndbredde og i tester av typ Super-Pi.., men ved samme HT/FSB (f.eksk 200) så er reell praktisk forskjell så og si umerkelig.. Poenget med så dyr/eksklusiv RAM er å kunne klokke laaaangt over default.. Lenke til kommentar
nab Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Takk for svaret, TL1000S. Vet du (eller noen andre) om GEIL 2x1.0GB brikkene fungerer bra på AMD Athlon 64 system (skal ikke klokke noe, vil bare at det virker stabilt). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det er ikke noe facitsvar annet enn at du bør få en pekepinn på HK-produsentens websider.. ("Test report"). Jeg må si at jeg ikke er imponert over hverken AMD, HK-produsenter.. eller RAM-produsenter for å si det sånn.. Det skal/burde ikke være så vrient å få ett par brikker til å funke i ett A64-system som det til tider kan være.. Det er en "sticky" her over testede kombinasjoner over RAM/HK som jeg ikke synes er spesielt verdifull.. Har fått mer tips ved å tråle dette og andre fora om andres "specs" på A64-system.. Har ihvertfall sett at Geil-minne er listet opp som OK for en del S939-kort..og at andre her har Geil-minne (som du linker til) i A64-system. Kan dessverre ikke gi deg bedre svar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå