Desdichado Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Så absolutt verd pengene. Helt rått, ny grafikk motor som gir deg realistiske landskaper, nå er det slutt på å løpe opp en ås uten noen som helst mulighet for dekning. Her har vi kurvete og detaljerte landskaper veldig likt det vi så i Delta Force 2, da uten gresset selvfølgelig og med skikkelig 3D grafikk. Pent. En helt ny øy på 100kvm2 med egne innsjøer, steinrøyser, skogholt, fjell, åser, broer, landsbyer, storbyer, "skyskrapere". Her er det duket for mange strategiske treffninger. I enkelte av byene kan du faktisk åpne dører for å komme deg inn, her kan du videre ta deg opp til toppen, ut på taket og se på utsikten. Jeg gikk opp på toppen av disse "skyskraperne" og speidet utover, dritpent, en genial plass for en sniper... Tok et lite "landskapsbilde" bare for å illustrere, legg spesielt merke til hytta nede ved innsjøen og brygga. http://www.specialsaloon-norge.com/opf/ Dette tillegget vil garantert ikke skuffe fansen. EDIT: ps: kjøpte det av en lokal databutikk, han bestilte det på torsdag, fikk det på fredag, betalte kr. 199,- Med fare for å bli flamet... Jan Fredrik Lund [ Denne Melding var redigert av: Desdichado på 2002-07-05 08:56 ] Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Grafikken BØR vere forbedret. Det er vel det minste ein kan forlange. Grafikken i det første OP var mildt sagt elendigt i forhold til resten! Trærne sto der som statuer,du kunne ikkje se om det var folk eller trær på lang avstand. Har aldri hatt sansen for OP,har virkelig sansen for den type spill,men eg trur det var noke med grafikken som sa stopp.... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-05 09:08, KjellM skrev:.....du kunne ikkje se om det var folk eller trær på lang avstand. ...og vitsen med kamo-utstyr er ? :wink: LOL Enig i at trær/busker er statiske, men det er ikke bare OFP som sliter der..... Grafikken er grei nok. Gameplayet veier opp for manglene i grafikken. F.eks Ghost Recon hadde bedre grafikk, men manglet bevegelsesfrihet, noe som trakk spillet ned, ellers var det et veldig bra spill. Lenke til kommentar
JauDa Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jeg synes OFP var genialt og er det fremdeles, greit grafikken er ikke helt topp men grafikken er ikke alt. Det at man ikke kan se fienden på lange avstander er jo bare topp, dersom man liker realisme. Så de som klager på det tror jeg har misforstått en god del om spillet. Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Problemet varer at man må heilt nærme for å sjå om det er fiende eller eit tre. Du finner det jo fort ut når du blir skutt på da... :wink: Gameplayet og lyden er jo glimrende,men grafikken er ganske vesentlig i eit slikt spill,der realismen er i hovedfokus. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 jeg syntes realismen+grafikken var topp jeg...det er forbanna vanskelig å se forskjell på soldaters uniformer IRL på lang avstand uansett...med mindre de går med en sånn tsjekkisk cammo fra 60 tallet...:smile: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Quote: Den 2002-07-07 19:19, Hidden skrev:Synes uansett at Operation Flashpoint ruler fremdeles, etter 1 års spilling. Folk som klager kan jo bare spille noe annet. Operation Flashpoint har jo den beste historien og gameplay som er laget i de moderne tidene. Tror ikke jeg har blitt så hekta av et spill, og glemt at tiden kan fly så fort. I starten da kan det være litt vanskelig med bla. styring og grafikk, men etterhvert kommer du til det som kalles "Point of no return". Da er det ingen vei tilbake, kun å fortsette å se hva som skjer. Eneste minus må være nettkoden. Quote: De fleste som gir det litt tid vil se hvor bra det er. Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 grafikk: joda jeg er enig i at grafikken kunne i disse tider ha vært bedre, men da hadde jo oxo spill grafikken vært bedre detaljert enn i virkeligheten. For det er faktisk sånn at man i ulent terreng må nærme opp for å se om det er et menneske eller et tre du ser.... hvis du ikke har kikkert da:) ofp: er det beste spillet noen gang laget for realisme "lovers".. Særlig med tanke på support spillet har fra codemasters og fansites:), alle de addonene og mappene som er laget ahhh... det er til og med laget gratise patcher med addons i for nedlastning.. Aldri sett et så omfattende og everlasting spill for min del:) Lenke til kommentar
knepo Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Det eg synest er best med ofp er "mission Editor", uten den ville eg ikkje spilt spillet fortsatt. har nesten ikkje spilt ferdige missions på fleire månader, men eg er ganske mye på ofp. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-05 08:47, Desdichado skrev:Jeg gikk opp på toppen av disse "skyskraperne" og speidet utover, dritpent, en genial plass for en sniper... eller absolutt en tanks! hvilken skade gjør snipern utenom og frustere det andre laget til døde? tankser har forresten mye lengre rekkevidde enn en liten dum sniper (ifølge diverse filmer). Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 tanks i byen? er du gal? :wink: en tank er dead meat i en urban setting, iallefall uten infantry backup! Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 WHY??? Er det så mye bedre ute på sletta???? [ Denne Melding var redigert av: Nymfo- Olga på 2002-07-10 19:48 ] Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 19:48, Nymfo- Olga skrev:WHY???Er det så mye bedre ute på sletta????<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Nymfo- Olga på 2002-07-10 19:48 ]</font> joda, de er MYE bedre ute på sletta, da de kan se infantri enheter på lang avstand, og drepe dem før Infanteriet klarer å slå den ut, i en by kan en RPG soldat gjemme seg bak et hjørne, og vips, når tanken kjører forbi...bang! For ikke å snakke om miner i en by...en vei = ingen mulighet for å unngå en mine som er plassert i veien.... Det er et kjent strategisk faktum at tanks er dårlige i by terreng... I hvirkeligheten ville det være enda lettere for fotsoldater...bare sitte i andre etasje når tanken ruller forbi, slippe ett par molotovs, og denge den :smile: eller RPG'e den ovenfra (svakest pansring der...:smile:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå