Marti Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Jeg fant for en stund siden en side med masse nynorskgrammatikk regler, og i tillegg en ordbok. Jeg formaterte og mistet linken. Noen som vet om slike sider? Endret 12. april 2005 av Marti Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Nynorsk Kanskje den hjelper? Ikke vet jeg...ordboka di er nok mye lettere å bruke. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Regel 1: Nynorskgrammatikk skrives som ett ord. Regel 2: Nynorskregler (nynorskreglar på nynorsk) skrives som ett ord. Det gjør også nynorskgrammatikkregler (-ar). Regel 3: På både bokmål og nynorsk avslutter vi spørresetninger med et spørsmålstegn. Regel 4: Komma brukes for å gjøre en setning leselig. Prøv å si "side med nynorskregler osv?" for deg selv, høyt. Det høres ikke særlig bra ut, gjør det vel? Råd 1: Følg med i timen. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Var det et veldig vanskelig spørsmål? Nei? Regnet med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Regel 1: Nynorskgrammatikk skrives som ett ord. Regel 2: Nynorskregler (nynorskreglar på nynorsk) skrives som ett ord. Det gjør også nynorskgrammatikkregler (-ar). Regel 3: På både bokmål og nynorsk avslutter vi spørresetninger med et spørsmålstegn. Regel 4: Komma brukes for å gjøre en setning leselig. Prøv å si "side med nynorskregler osv?" for deg selv, høyt. Det høres ikke særlig bra ut, gjør det vel? Råd 1: Følg med i timen. Det der var vell heller unødvendig. Og "side med nynorskregler osv?" hører faktisk bra ut. Som et spørsmål. Til trådstarter: skulle ønske jeg kunne hjelpe mer: www.google.com Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Det der var vell heller unødvendig.Og "side med nynorskregler osv?" hører faktisk bra ut. Som et spørsmål. Og hulen du bor i er veldig fin. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Det er greit nå gspr shithead. Jeg spurte om en side, og jeg ville da ikke ha noe annet. Håpet du skjønte det fra forrige post. Forresten jhlarsen83; Akkurat den sida jeg letet etter! Tusen takk! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Det er greit nå gspr shithead.Jeg spurte om en side, og jeg ville da ikke ha noe annet. Håpet du skjønte det fra forrige post. Forresten jhlarsen83; Akkurat den sida jeg letet etter! Tusen takk! Cool. Litt flaks med googlinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå