aiuL Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Få dataspillserier har dratt så mange mennesker bort fra sivilisasjonen som Championship Manager. Statistikken over skrantende relasjoner som en direkte konsekvens av spillserien ville med stor sikkerhet vært deprimerende lesning. Men hva gjør vel det når man får en ny versjon i hendene? Les artikkelen her Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 flott anmeldelse no har eg bare testa demoen til cm5, så mitt inntrykk av spelet er kanskje ikkje heilt rett. men det inntrykket eg satt igjen med etter å ha testa demoen, var ikkje bra. eg måtte rett og slett gi opp heile spelet. grensesnittet var så uoversiktleg at eg ikkje viste kva eg skulle gjere. eg ville ikkje dømme cm5 før eg hadde prøvd det, og innerst inne hadde eg nok eit lite håp om at spelet kunne måle seg med fm2005. men det ser altså ikkje sånn ut. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 6/10 er altfor høyt etter min mening. CM5 vil ta opp kampen med FM2005 (gamle CM-serien), men er ikke i nærheten. Det er ikke engang de riktige lagene som spiller i norsk eliteserie. Spillet er også så fullt av bugs, at det er totalt ubruketlig... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Syns også at en 6er ikke gir riktig bildet, etter å ha spilt spillet sitter jeg igjen med en følelse som andmelderen at spillet er halvferdig. Når jeg sier halvferdig så er det virkelig bare halv ferdig. Spillet ble gitt ut for tidlig, og de burde absolutt ikke tatt betaling for dette enda. For meg ligner det mer på en Beta-versjon av spillet. Spilleren gjør ikke som du sier, og da jeg spilte mine kamper ble det like ofte selvmål som mål. De fleste målene kom også fra forsvarstabber og keepertabber. Likte ikke grensesnittet heller, men det kan man jo kanskje bli vant med. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Dette var jo hovedgrunnen til at Sigames brøt med Eidos: Eidos presset Sigames til å gi ut spillet før det var ferdig, slik at Eidos kunne få penger i kassa. Er FM2005 som er oppfølgeren til CM4, CM5 er et helt nytt spill. Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Omtalen av Championship Manager 5 er helt åpenbart i snilleste laget; for om dette produktet er det bare mulig å si en ting..: Makan til makkverk! Det er greit at en kanskje starter med laber innstilling etter å ha spilt CM i en årrekke, gått over til Football Manager 2005 nå og allikevel gidder å ta en titt på CM5, men dette var det absolutte lavmål. Spillmotoren er direkte håpløs. Databasen (som forøvrig er bygget opp på nytt, da brødrene tok med seg den originale til Football Manager 2005) er sinnsvakt utdatert, brukergrensesnittet er under enhver kritikk og den gode gamle avhengighets-faktoren og realismen er simpelthen borte. Møkkaspill! Hørte dere?!? Møkkaspill, møkkaspill, møkkaspill!!! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Er FM2005 som er oppfølgeren til CM4, CM5 er et helt nytt spill. ja. med tanke på at cm5 vart utsatt mange gonger før det kom, så hadde eg trudd at sluttresultatet skulle vere betre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg