Gå til innhold

Mer S-ATA Tilkobliner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke helt feil så er den sunsway kontrollern basert på Silicon image kontrollern 3114... jeg har ikke så god erfaring ytelses messig med den kontrollern som jeg har med kontrollere basert på high point chipsett.

Min erfaring tilsier at rangeringa vil være:

1. highpoint

2. promise

3. silicon image

årsaken til dette er at den fungerer dårlig med IRQ sharing OG ytelsen generellt...

Lenke til kommentar

Den var det jo MYE stsæj på..men har aldri hørt om sedna før.. :p

Uansett.. den bruke VIA chipsett - det har jeg aldri testa.....

søk litt rundt etter hovedkort som også har VIA chipsett og se etter ytelse/stabilitet.

www.viaarena.com kan kanskje også være greitt å se på... Lykke til :D

Endret av Snabel
Lenke til kommentar
Lette litt rundt, og fant denne:

Er dette noko da? :)

da ville jeg heller kjøpt nytt hk.

Ja, det er rimelig bortkastet å kjøpe en ekstern kontroller til flere hundrelapper. Det er jo langt på vei til et nytt hovedkort, selv om det kanskje drar med seg flere oppgraderinger av andre komponenter.

Lenke til kommentar

Ettersom trådstarter sa at han ikke hadde tenkt å bytte HK må en jo gå utifra dette.

Men som det er nevnt... de fleste nye hk kommer jo med mange sata tilkoblinger - så det blir kansje den mest ryddige måten å gjøre det på..

Lenke til kommentar

Hmm. Synest eg har et ganske bra hovedkort frå før av.

Har Socket 478. MSI 865PE Neo2-S (MS-6728), med 2 sata kontakter, Bruker begge

Har 1 IDE-ATA ledig, Er det ikkje billigere å kjøpe ein kontroller?

Eg vill bare ha plass til mer hardisker :p

Edit: Viss eg skal kjøpe nytt hovedkort, vill eg kjøpe AMD 64, med NForce 4 Chipsett, og da må eg kjøpe hovedkort, Prosessor og skjermkort.. :ermm:

Endret av Bobby1
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt et kort med så mye stash på...

Hadde ikke hatt noen bekymringer mht å kjøpe den Sunsway SATA-kontrolleren du nevnte først. I og med at det er en midlertidig løsning er det bare tull å bruke for mye penger på det. Og dessuten, når du kobler SATA-diskene gjennom et 32-bit PCI-kort har du uansett tapt hastighet i forhold til å ha kontrolleren integrert i southbridge. Det med kontroller type ditt eller datt blir et akademisk spørsmål i ditt tilfelle.

Kjøp Sunsway du, og vær glad for at du bare brukte 295,- :thumbup:

Lenke til kommentar
Har 1 IDE-ATA ledig, Er det ikkje billigere å kjøpe ein kontroller?

Eg vill bare ha plass til mer hardisker :p

nei ;) det billigste er å kjøpe ide-disker. disse er billigere enn s-ata og ikke nevneverdig tregere, regner uansett med at du skal ha flere disker til å lagre "backup" av dine filmer og musikk, og da har hastigheten minimalt å si. Hvis du er reddfor at diskene ikke skal være kompatible med ditt nye hovedkort, så vil jeg bare si at ide kommer til å finnes en stund til, harddisker varer ikke evig, og du kan alltid kjøpe en kontroller. Det blir jo sikkert 500.- totalt, verdt å ta med seg? :whistle:

Endret av godal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...