OC-Freak Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Fikk en bra pris (vil ikke si hvor mye:D) på p4 2.0A GHz og Asus P4B hovedkort (ja jeg vet at det er bare PC133 SDRAM, slipper å kjøpe ny RAM da....nei ikke prøv å overtal meg til å gå for et med DDR.....hadde du visst mine grunner så hadde du forstått). Specs vil da bli slik: 512Mb PC133 Cas latency 2 transcend RAM. P4 2.0A Nothwood (SL5WZ, costa rica) Asus P4B Lian Li PC-75 kabinett med bra ventilasjon. Alpha PAL8942T kjøleribbe med enermax 8 x 8 cm vifte. Tror dere at det er mulig å kjøre dette oppsettet stabilt på 20 x 133 = 2,66GHz? [ Denne Melding var redigert av: OC-Freak på 2002-07-05 07:42 ] Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Sorry men tror du heller skal gå for et hk med DDR :razz: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Dersom prosessoren er av nyere dato skal du ikke se bort i fra at 2.66GHz er enkelt å oppnå. Faktisk kan du være så heldig at du oppnår denne hastigheten uten en gang å øke spenningen på prosessoren. Det er en bra kjøleribbe du har i systemet, så temperaturen burde ikke være problem å holde i sjakk. Dette forutsetter selvfølgelig at hovedkortet du har ikke sliter med å kjøre 133MHz FSB. Dessuten kan det være nødvendig med litt ekstra spenning på prosessoren, men jeg regner med at du kan justere opp denne på det hovedkortet. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-05 07:41, OC-Freak skrev:Fikk en bra pris (vil ikke si hvor mye:D) på p4 2.0A GHz og Asus P4B hovedkort (ja jeg vet at det er bare PC133 SDRAM, slipper å kjøpe ny RAM da....nei ikke prøv å overtal meg til å gå for et med DDR.....hadde du visst mine grunner så hadde du forstått).Specs vil da bli slik:512Mb PC133 Cas latency 2 transcend RAM.P4 2.0A Nothwood (SL5WZ, costa rica)Asus P4BLian Li PC-75 kabinett med bra ventilasjon.Alpha PAL8942T kjøleribbe med enermax 8 x 8 cm vifte.Tror dere at det er mulig å kjøre dette oppsettet stabilt på 20 x 133 = 2,66GHz?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: OC-Freak på 2002-07-05 07:42 ]</font> Det er vel ikke mye vits å kjøre CPUn så høyt med en så svakt minne? Du taper sinnsykt mye ytelse med SDRAM. Skal du kjøre SDRAM er kanskje ett gammelt AMD HK best? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 det er TRIST at de lager sd hk til p4 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 Det var IKKE DET jeg ville høre. Nei jeg vil ikke gå for DDR pga pris. SDRAM har jeg fra før og akkurat dette hovedkortet + denne CPU'en kan jeg få til gi bort pris. Skal jeg ha annet hk må jeg betale full pris + kjøpe DDR-RAM, det har jeg ikke råd til. Lurer på om jeg kan kjøre denne CPU'en på 2,6GHz med denne konfig'en. Har AMD 1,4GHz på et MSi k7t turbo-r limited edition fra før.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå