Opus Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hei. Er plaget med dynamo(?)støy spesiellt i frontsettet og tenkte jeg skulle bli kvitt denne nå. Har hørt at alu-tape gir god skjerming og løser dette problemet, ligger det noe i dette? Hvor kan jeg i så fall skaffe dette? Har en rull alu-tape, men den er stiv og beregnet til varmeisolering, så den er ikke noe egnet til å spinne rundt ledninger. Kan nevnes at grunnen til støyen neppe er selve dynamoen, men ganske "aktive" strømledninger som går i nærheten av høytalerkablene til frontsettet. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Prøv den Tesa har, spør i nærmeste byggevarehandel etter Tesa-tape/alu-tape... Den er god å myk, så jeg kan i hvert fall annbefale. Men det gjelder Tesa, vet ikke hvordan andre merker er der Edit: Ja, den isolerer bra mot det meste, hvertfall strøm og ironisk nok vann :!: Endret 11. april 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
Opus Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Okay, takk for tipset. Skal høre om noen har slik tape. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Aluminiumsfolie funker også bra. Eller hva med å flytte på høyttalerkablene? Blir jo uansett noe filking og banning på deg. Legg høyttalerkablene langs midten av bilen. Bruk ei trekkesnor av typen elektrikere bruker for ledninger og trekk under teppet Lenke til kommentar
Opus Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Er ike så mange plasser å legge kablene til diskantene i dashbordet. Har tenkt på alu-folie, men ser for meg at den ødelegges med det samme. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hvis du legger på litt godt med alu-folie, for så og stripse dette med noen av de xtra breie stripsene, burde det gå bra Lykke til i hvert fall Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) har litte tro at å skjerme høyttaler kablene hjelper... sjelden blir støy "indusert" på disse kablene, men prøv så vil du finne ut av det... dessuten så burde også aluminiums folien/teipen jordes for at virkingen skal bli optimal.. lykke til Endret 20. april 2005 av pndjo Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 pndjo er inne på noe vesentlig her, jording av skjerm er viktig... Så ikke skogen for alle trærne her Driver du høyttalerne med forsterkern i spillern? Isåfall ville jeg bekymra meg mer for strømkabelen inn til spillern og skikkelig jording av spillerchassiset til karosseriet til bilen. Dette gjøres med en skru som stikker ut bak på spillern. Digresjon: Sjøl har jeg overkilløsninger mot støy i alle bauger og kanter, tilogmed kondensator kobla på stømmmen til spillern. Om jeg ikke har CD i og volumet er på fullt høres kun en veeeldig vag susing, noe det skal godt gjøres å unngå. Skrur jeg ned til ca 2/3 er det tystnad. Stapper jeg inn en cd på det volumet får jeg sikkert tinnitus etter 2 min, så volummessig holder det i laaange baner for min del Moralen er: Begynn i en ende, gjør skikkelig jobb og du får et skikkelig resultat Lenke til kommentar
Opus Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Nei høyttalerne drives ikke av forsterkeren i spilleren, bruker en 5-kanals Alpine. Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 -hvordan arter seg støyen? -øker/minker når du slår på fjern lyset? -eller er den konstant uansett strøm forbruk? men varierer med turtallet? -hvilken Alpine forsterker er det? Headunit? -bruker du en enkelt signal kabel bak til forsterkeren og bruker en splitter eller har du separerte signal kabler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå