Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Proxy - Samme ip?


Anbefalte innlegg

Hvis f.eks en fra Nederland kobler seg til med en norsk

proxy server: xxx.xx.x.xxx port:8080

Og en fra Norge gjør det samme.

 

Så kobler han seg til et spill, f.eks Tibia, som bruker port 7171.

Vil det da vises samme ip hos "serverholder" når begge kobler seg til?

Og er det da mulig for "serverholder" å spore den opprinnelige ip adressen?

Ønsker gjerne svar med litt mer utdypning rundt dette

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ønsker at flere skal kunne spille gjennom "samme ip" mot en server bør du heller sette opp en vpn server som folk kan koble seg opp til og nat'es gjennom. Da vil i tilfelle alle typer protokoller og informasjon gå gjennom vpn serveren. En proxy server må ofte konfes spesielt for forskjellige protokoller og porter:)

Lenke til kommentar

Når du bruker en proxy så bruker du proxyens ip-adresse. Det er da denne som spores og ikke din ip-adresse.

Hvis du da spiller ett spill hvor det er ip restriksjoner så vil bare en fra denne proxyen kunne spille spillet.

Finnes haugehvis av slike proxyprogrammer som gir deg mange proxy alternativer hvis du trenger flere forsøk på å treffe en ip som ikke er i bruk etc etc

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått deg rett er poenget at to stykker skal spille et spill på en server og bruke samme lisens på spillet.

Skal dere spille samtidig blir dere hukket. De merker om to stk bruker samme lisens samtidig.

Skal dere ikke spille samtidig går det greit gjennom proxy, men det går jo ogs greit uten proxy fordi server kan ikke bevise at dere er to stk som bruker samme lisens selv om dere har forsjellig IP.

Hadde dere blitt hukket for det kunne du jo bare argumentert det at du var på besøk hos kameraten der du brukte din egen acc. Husk at acc er personbundet og ikke IP bundet.

 

(mulig jeg har misforstått noe her...)

Lenke til kommentar

Du forstod meg nesten :D Det er ikke noe lisens.. Det eneste er at de ikke skal se to forskjellige ip'r.. Det er det eneste det bygger på.

Vi kan ikke spille samtidig det bygger på char systemer.. men om jeg logger på når han spiller logger jeg bare over han så han blir kicka.

Så de vil altså se den samme ip'n så lenge vi er på samme proxy? :yes:

 

Takk for alle svar så langt=)

Lenke til kommentar

ok, HVIS det ikke er en transparent proxy (gjennomsiktig hvor IP'n synes gjennom) så skal kun proxyn's ip synes. Spørsmålet mitt bestod egentlig bare av hva slags spill og hvilken protokoll dette spillet gikk over, slik at jeg selv kunne forstå hva slags proxy dere måtte ønske:) proxy er nemlig en samlebetegnelse for at en kontakt mellom deg og en server går gjennom en 3. server først, men ikke hvilke typer data som kan gå gjennom.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...