crom7icc Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) tenkte på å kanskje kjøpe denne Zalman vifteløs vannkjøling noen som har noen erfaringer med denne om den er verdt pengene eller ikke!!?? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2351 #Topic endret av moderator jankee# Endret 11. april 2005 av Jankee Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 hmm... Den er vel det, jeg har ikke prøvd den ! Men Zalman lager gode ting, søk på google, der finner du tester, grader osv. Det er en helt lydløs kjøler tror jeg... Men dette er bare meg , ikke hør på meg. Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hvis du hadde tatt deg tiden til og lete litt i forumet før du skrev innlegget så ville du ha funnet flere poster om denne: Reservator Dær finner du eit utført søk på reservator. kos deg med lesingen og lykke til Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Reseratoren funker utmerket. Jeg hører bare PSU viften. Kjøler både CPU og skjermkort (XP 3000+ @ 2.3GHz og 6600GT @ 570/1200) og har ingen kabinettvifter. idle: CPU:36*C GPU:47*C load: CPU:42*C GPU:53+*C Jeg har termometer hvis noen lurer. Lenke til kommentar
TSag Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Reseratoren funker utmerket. Jeg hører bare PSU viften. Kjøler både CPU og skjermkort (XP 3000+ @ 2.3GHz og 6600GT @ 570/1200) og har ingen kabinettvifter.idle: CPU:36*C GPU:47*C load: CPU:42*C GPU:53+*C Jeg har termometer hvis noen lurer. Hvordan er det med kjøling på harddisker og sånt uten kabinettvifter? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Reseratoren funker utmerket. Jeg hører bare PSU viften. Kjøler både CPU og skjermkort (XP 3000+ @ 2.3GHz og 6600GT @ 570/1200) og har ingen kabinettvifter.idle: CPU:36*C GPU:47*C load: CPU:42*C GPU:53+*C Jeg har termometer hvis noen lurer. Hvordan er det med kjøling på harddisker og sånt uten kabinettvifter? Kabinettvifter hjelper ikke så utrolig mye for å kjøle harddisker, unntatt hvis du har en feit vifte rett oppå. Jeg skal anskaffe harddisk-kjøling snart, hvis jeg gidder Resten trenger ikke å bli kjølt. ___ EDIT: leif Endret 3. mai 2005 av Pels Lenke til kommentar
Capisce Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har samme utstyr og oppsett som pels når det gjelder cpu og skjermkort. Har en zalman heatpipe på raptoren min, ligger på 47 grader vanligvis noe som er det samme som uten heatpipen, men så har jeg ikke noe vifter i kabinettet så varmen blir ikke dratt/dyttet bort noe sted. Må nok få koblet på noe vannkjøling til disken etterhvert. Er veldig fornøyd med reseratoren, ingen problemer så langt. Veldig stille. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 en venn av meg har dette settet og er svæert fornøyd etter det jeg har hørt + Svært enkelt og montere (jeg var med på det) kjøler bra! Helt stille!! - tar litt plass. dette settet sammen med en (hjemmelagd) passivt kjølt PSU og oppheng på samsung disker gir en pc som er så stille at det er umuligt og høre den uansett. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg har også fundert noe på om jeg skal kjøpe denne. Aldri hatt vannkjøling.. Men det er jo 10x bedre enn luftkjølt, og bråker mindre =) Men er en litt rar ting jeg lurer på. På microplex er settet avbildet med et kabinett, følger det med i pakken? Kommer litt uklart fram på sida.. Link: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMRESERATOR1 Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg har også fundert noe på om jeg skal kjøpe denne. Aldri hatt vannkjøling.. Men det er jo 10x bedre enn luftkjølt, og bråker mindre =) Men er en litt rar ting jeg lurer på. På microplex er settet avbildet med et kabinett, følger det med i pakken? Kommer litt uklart fram på sida.. Link: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMRESERATOR1 Nei selvfølgelig ikke =) hadde vært noe det, bare slanger, blokk og Reseratoren følger med. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Kabinettet er kun for illustrasjon. Sjekk på www.zalman.co.kr for nærmere info. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Kabinettvifter hjelper ikke så utrolig mye for å kjøle harddisker, unntatt hvis du har en feit vifte rett oppå. Jeg skal anskaffe harddisk-kjøling snart, hvis jeg gidder Resten trenger ikke å bli kjølt. ehem.. en liten vifte på 80 mm hjelper utrolig godt på varme disker ala maxtor. Saken er den at.. stille stående luft blir mye raskere varmet opp enn bevegelig luft. I tillegg blir stillestående luft fungerene som isolasjon til disken.. for å holde på varmen. Men derimot flytter du på luften så detter tempen på disken med flere grader.. Så nei.. du trenger igen delta vifte for å la diskene ha det behagelig.. Men.. effekten med vifte blir større visst diskene stitter tett sammen enn om de hadde hadd ett stor mellom rom i mellom seg. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hvis en vifte er rett ved en disk så, ja, da hjelper det. Men det var ikke det jeg mente. Jeg har en vifte bakpå kabinettet. Hdd temperaturen forandres ikke særlig om den er på eller av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå