janfredrik Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hei! Har et problem med en vennindes skjermkort. Det er i GeForce serien tror det er Geforce4 serien, husker ikke modellen helt, men den fulgte med en ferdig HP-maskin. Problemet er at skjermen slår seg av når den vil, det varierer når den slår seg av, men eneste mulighet for å få den på igjen da er å restarte pcen. Jeg har prøvd å installere en nyere versjon av driverene, det hjalp i ca to uker, til sammenlinkning med når de gamle driveren var, hjalp det et par dager. Har prøvd å endre instillingene i skjerm også, men det har ikke hjulpet.. Dette skjer helt plutselig, det kan være mens hun spiller, eller hvis hun surfer.. Noen som vet? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 har du prøvd formatering? sjekk også at kortet sitter skikklig i agp slotten. kan være problemet, men jeg tviler Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Ikke prøvd formatering nei, tror det er temmelig uaktuellt. Skal se neste gang om kortet sitter godt nok på. Noen flere tips? Lenke til kommentar
ZoneBlade Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Jeg hadde akkurat samme problemet med mitt 6800LE Komplett sa at det var en vanlig feil på denne typen skjermkort og at jeg bare skulle sende inn kortet å få ett nytt... Endret 12. april 2005 av ZoneBlade Lenke til kommentar
Penol Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg hadde også dette problemet når jeg prøvde en Orion LCD skjerm på et gammelt ATI Radeon 7500 kort med VGA kobling. Byttet skjermen inn fordi jeg trodde det var skjermen som var defekt, og fikk en ny skjerm kun for å oppdage at problemet fortsatte. Det var ikke alltid det hjelp å restarte maskinen heller, noen ganger måtte jeg vente en stund (noen minutter) før jeg kunne starte maskinen å få liv i skjermen igjen. Da var jeg så lei av problemene (og hadde lyst på ny pc) at jeg bygde meg en ny pc og solgte det gamle utstyret. Orion skjerm nr 2 byttet jeg inn og fikk pengene tilbake. Kanskje ingen løsning for deg, men jeg ville bare si at jeg også har hatt samme problem som du. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Prøv kortet i en annen pc, fungerer det bra der så er det noe med oppsettet på pcen din som lager problemer. Kanskje litt lav AGP volt? du kan jo sette den opp med 0.1 . Også greit å sjekke at alt i bios er riktig innstilt , prøv også å fjerne Fastwrite i og med at det kan hjelpe en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå