Gå til innhold

Borre i plexi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan nok gå greit å borre opp med Ø32mm, men du må gjenge hullet. Behandle plexi som metall i så måte. Under boring, saging og gjenging bør du holde en lav fart for å forhindre smelting og forringing av materialet. Du kan også bruke rødsprit som "smøremiddel" for å få renere skjæreflate.

Lenke til kommentar

Hei..

Ja og varme plexi glasset er lurt...er ikke mye varme som skal til... Da jeg skulle kappe til plexiglasset mitt så sprakk det..men andre gangen varmet jeg det litt og da gikk det fint og det var mye lettere og kappe også...

Det er også lurt og forborre med et lite bor først.

Tommy

Lenke til kommentar

angående boring i plexiglass- jeg jobber litt med plexiglass og anbefaler stålbor til jobben.

har alldri prøvd med trebor men ikke kjør fort.

hold et jevnt trykk mot platen.

ikke forbor hvis du bruker trebor siden det er flatt og ikke vil sentrere seg hvis det er et hull der allerede.

angående nippelen, varme? vel har aldri prøvd det på den måten men tanken er vel ålreit i utgangs punktet,

prøv på en bit du ikke skal bruke så finner du det ut.

grunnen til at nippelen er så stor i gjengene er formen til nippelen, noen nippler har et mye større gjengeparti enn diameteren på nippelen. det er fordi gjengetape er enklere å påføre jevnt på store diametere.

grunnen til redigering: pratekick.

[ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-07-05 19:09 ]

Lenke til kommentar

Hei.

Ja når det er snakk om rør så er ikke 1" = 2.54mm men 33.7 uvendigmålt invendig kommer ann på tykkelsen på røret..

Nei det har sikkert ingen ting og si at du bruker en så stor dimensjon..Men det hadde sikkert vært lettere og bruke en mindre kobling..

På din lokale rørleggerbedrift har de sikkert noen nipler som er litt mindre.

For si om du eventuelt fikk deg 1/2" nippel med gjenger så kunne du jo ha gjenget opp hullet og skrudd nippelen nedi..men eventuelt og tette med gjengeteip..

Tommy

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...