Gå til innhold

Har noen info om Medion PNA200

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært en aktiv bruker av reset knappen

på MDPNA200 da programmet henger seg opp hele tiden?!?

Noen løsning på problemet?

Har lasta ned og installert poi-programmet på MDPNA200 og det fungerte greit.

Har ikke fått testa ut programmet enda så vet ikke hvor bra det fungerer.

Kan lastes ned på: http://www.navigating.de/Home_en/index.htm

Noen som vet om noen norsk fotoboksliste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.gps.no har vel ein del...

Skal teste POI nå.

Min Medion har aldri hengt seg opp.

Kun brukt reset kanpen når eg skulle få fram oprativsystemet på den.

Måtte du betale for POI saken?

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Tror jeg fant ut hvorfor Medioen klikka hele tiden.

Noe feil med minnekortet som fulgte med maskinen.

Satt inn nytt minnekort og kopiert alle filer.

Har foreløpig ikke hengt seg.

Ja, måtte desverre betale for poi programmet. Tror jeg betalte rundt kr. 250. Gratis å laste ned programmet, og instalere det på Medioen. Men får ikke brukt programmet før du har fått registreringskoden du mottar etter betaling.

Gjorde derfor ett søk på nettet for å se om jeg kunne finne noen "crackserials" for å slippe å betale. Men fant desverre ingen.

Ble lei av lete etter ett "gratis" program, så da var det bare å trekke kortet.

Takk for tipset til sidene med poi-lister. Skal sjekke det ut nå :)

Lenke til kommentar

Hmm Det skal ikkje være noke problem.

Eg også trakk kortet, slik at nå har eg poi saken også.

Skal teste og forvandle eit 60 skilt til ein fotoboks i morgen.

Her på vestlandet (sogn) er det ikkje akkurat flust med fotobokser... dei fleste står inni tunellene, og der er det dårlig med GPS dekning vil eg tru.

Lenke til kommentar

Nå har eg vorer rundt og testa litt... ehm! skjønte ikkje så mykje av det. Gjikk for det meste rundt på eigendommen og tok på record GPS signal på diverse plasser.

Kanskje eg skulle ha valgt POI Intert i stade?

Planen var og finne ut kor mange meter det var fra ein plass til ein plass...

Det er på ein gård, så det er snakk om noken meter, ikkje ein liten jordlapp på 5x5 meter altså.

Noken som har noken tips.

Lenke til kommentar

Har testet PNA200 fra Coop Prix og oppgardert m/ POI-Warner programvaren som er tidligere omtalt.

Både enheten PNA200 og PI-Warner fungerer over forventning. Har også lagt inn liste over Norske POI's som benyttes eksempelvis i TOMTOM. Dette kan enkelt gjøres ved å konvertere databasene til ASC format som benyttes av POI-Warner. Gratis programmer for konvertering av databaser mellom ulike navigasjonssystemer finnes på nettet. Navigator 4.4 har også en del ferdige POI's som for eksempel besinstasjoner. POI-Warner lar deg laste ned en mengde POIS for hele Europa inkluder Norge på kategorier som hotell, besinstasjon, spisested, fartsgrenser etc etc.

Har lagt inn egne talemeldinger på Norsk for noen av mine POI's- ( skulle likevel gjerne hatt en mer feminnin tutch på disse..:-) ), og fintunet systemet slik at jeg får varslinger både 20 og 10 sekunder før jeg kommer til et område som krever spesiell oppmerksomhet ( fotoboks, fartsdumper etc. ).

Har også testet ut PNA på en del langturer og sammenlignet med bla. et fastmontert system. PNA200 var raskere på å kalkulere ut reiserute og mer nøyaktig på ETA enn den fastmonterte GPS'n. Den bommet med mindre enn 1 min. på en 50 km. tur. Dette skyldes trolig at programmvaren i den fastmonterte GPS'n var 2 år gammel, mens PNA200 benytter Navigator 4.4 - som er av rimelig ny dato.

Automatisk Zoom ut/inn fungerer bra. Ny rute hvis du velger annet alternativ enn den opprinnelige synes å være både hurtig og preseis.

I total synes dette å være en bra investering.

Kart som medfølger i Coop Prix Pakken er; Tyskland, Østerike, Sveits, Frankrike, Italia, Spania, Portugal, UK, Irland, Norge, Sverige, Danmark, Finland, Belgia, Nederland og Luxenburg.

Neste prosjekt er å finne ut om det er mulig å legge opp reiseruter på PC og overføre disse til Medion PNA200 - Noen som har noen erfaringer på dette så langt ?

Lenke til kommentar

Høres meget bra og spennende ut... :thumbup:

Så du har med andre ord konvertert TomTom-databasen (som inneholder ALLE Norges fotobokser) til en fil som funker på Medion'en? Og du får både visuell og vokal varsling av fotobokser? Eller er dette ting du har lagt inn selv? Enkelt å legge inn stemmevarsling og egne POIs?

Får man fotoboksvarsling selv om disse er i tunnell også? Skjønner at den blir langt ifra eksakt, men det står likevel et bilde av en fotoboks på skjermen også når du mister kontakten med GPS?

Virker kart oppdatert? Noen veier du ikke finner når du søker? Har den tatt deg til feil plasser?

Last gjerne opp noen bilder da. Om du har digicam. ;)

Er det mulig med en mer permanent montering? Slik at man slipper å bruke sigarettenner'n for å gi enheten strøm?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er mulig å få kart med mer informasjon, f.eks at det står navn på plasser som man kjører forbi slik at man har noe referansepunkt. Det er jo greit å vite hvor man befinner seg.

Kartene er låste uansett, alt handler om POIs, såkalte "points of interest". De er tilleggsmoduler du "legger oppå" kartet slik at de vil vises når du ser på kartet. Er laget all verdens POIs, f.eks. bensinstasjoner, hoteller, fotobokser(!), kjøpesenter og you name it...

TomTom er vel kjent for å ha det bredeste utvalget av POIs, men som noen skriver over her skal det være mulig å konvertere TomTom-POIs over til et format som passer til Medion også... Så da er det jo fritt fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...